سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
نشست شاهنامه‌خوانی و نمایشگاه خوشنویسی در موزه ملایر

همدان - رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ملایر از اجرای ۱۰ برنامه در هفته میراث‌ فرهنگی در ملایر خبر داد و گفت: نشست شاهنامه‌خوانی و نمایشگاه خوشنویسی برگزار می‌شود.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ملایر اظهار کرد: در روز بزرگداشت زبان فارسی و حکیم ابولقاسم فردوسی، نشست شاهنامه‌خوانی و نمایشگاه خوشنویسی مرتبط با شاهنامه در موزه ملایر برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر ادامه داد: بازدید رایگان از موزه ملایر و دژ معبد باستانی نوشیجان در روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه و بازدید دانشجویان رشته منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه ملی از نوشیجان و موزه و برپایی تور یک روزه آشنایی دانشجویان با آثار و جاذبه‌های تاریخی ملایر از دیگر برنامه‌های این هفته در ملایر است.

جلیلی عنوان کرد: نشست حافظان میراث فرهنگی با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، برپایی تور آشناسازی خبرنگاران با آثار کمتر شناخته شده در شهرستان، ایستگاه قصه‌گویی با مضمون امام رضا (ع) در اماکن دیدنی شهرستان و رایزنی در برپایی جشنواره گردشگری سفید کوه از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: آشنایی با آثار و ابنیه‌های مسیر سفید کوه، گردهمایی و نمایش خودروهای کمپر با شعار آتن تا اکباتان در بوستان ملل ملایر بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در شهرستان ملایر است.

رئیس میراث فرهنگی ملایر گفت: از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی در هفته میراث‌فرهنگی، افزایش سواد میراثی جامعه و آگاهی‌رسانی عمومی، کمک به ارتقاء هویت ملی و تاب آوری و نشاط اجتماعی، مردمی سازی و توسعه مفهوم و رویکردهای شناخت، حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی با مشارکت مردم و توسعه و تبیین گستره مسئولیت اجتماعی در حوزه میراث فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها