سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
علی کریمی چه کتاب‌هایی پیشنهاد کرد؟

استاد دانشگاه بیان کرد: کتاب آموزشی «تاریخ هنر ایران و تاریخ هنر جهان» نیز کتاب بسیار خوبی از نشر کلک معلم است که مباحث تئوری بسیار قوی‌ای دارد. کتاب «تاریخ هنر ایران» یعقوب آژند از نشر مولا نیز کتاب بسیار مطرحی است.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آنها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: اگر بخواهیم در درجه اول مقداری با مکاتب و اصطلاحات هنری آشنا شویم، کتاب «دایرةالمعارف» از رویین پاکباز منبع بسیار خوبی است. این کتاب مجلدی است که به تمام مکاتب و گرایش‌های هنری پرداخته است و برای اطلاعات عمومی و دانش ما در حوزه تاریخ هنر بسیار عمیق است. به نظر من دانشجویی که در زمینه علوم انسانی، مطالعات اجتماعی و سایر رشته‌های گوناگون هنری تحصیل می‌کند باید این کتاب را مطالعه کند.

وی پیشنهاد داد: کتاب دیگری که در زمینه تاریخ هنر برای شناخت مطرح است، کتاب «تاریخ هنر اسلامی» است. این کتاب تعریفی از هنر اسلامی مطرح کرده است. کتاب «مبانی نظری هنر اسلامی» از محمد مددپور بسیار کتاب خوبی است.

این استاد دانشگاه گفت: کتاب‌های دیگری نیز در حوزه تاریخ هنر ایران و جهان نوشته شده است که ارزشمند هستند. «هنر در گذر زمان» کتاب مطرحی برای شناخت مناطق تاریخی و تمدن‌های باستانی است. اگر کمی محدودتر عمل کنیم و به سراغ خوشنویسی برویم که هنر مورد علاقه من نیز هست، یکی از مطرح‌ترین کتاب‌های حوزه خوشنویسی «خوشنویسی ایرانی» از قلیچ‌خانی است که در واقع خطوط ایرانی کوفی، تعلیق، نستعلیق و… را از ابتدا معرفی کرده‌است. همچنین کتاب «تاریخ هنر و معماری ایران و جهان» از منوچهر مزینی که از انتشارات طحان منتشر شده، کتاب درخشانی است.

او در پایان عنوان کرد: سیدحسین نصر در زمینه هنر اسلامی کتاب‌های بسیاری نوشته‌است. کتاب «هنر و معماری اسلامی» ریچارد اتینگهاوزن بسیار کتاب خوبی است. کتاب آموزشی «تاریخ هنر ایران و تاریخ هنر جهان» نیز کتاب بسیار خوبی از نشر کلک معلم است که مباحث تئوری بسیار قوی‌ای دارد. کتاب «تاریخ هنر ایران» یعقوب آژند از نشر مولا نیز کتاب بسیار مطرحی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها