پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
«دکترین مهدویت» و «استراتژی انتظار» وارد بازار نشر شد

موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) دو کتاب «دکترین مهدویت» و «استراتژی انتظار» از اسماعیل شفیعی سروستانی را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، موسسه فرهنگی هنری موعود عصر (عج) دو کتاب «دکترین مهدویت» و «استراتژی انتظار» از اسماعیل شفیعی سروستانی را روانه بازار نشر کرد. متن کتاب «دکترین مهدویت» با نگاهی عمیق به ظرفیت گفتمانی مهدویت و انتظار، پس از تثبیت وجوه گفتمانی مهدویت و عجین بودن آن با مفهوم انتظار، و احصاء سطوح معرفت مهدوی و دسته بندی آن، به قیاس جایگاه معرفت مهدوی در قیاس با سایر دانش ها و حوزه های معرفتی می پردازد. در معرفی متن این کتاب آمده است: پس از شناسایی «مهدویت» به منزله یک گفتمان با چارچوب نظری خاص، و نقشی که باور بدان در حیات فکری، فرهنگی و سرانجام جغرافیایی حیات مادی و تمدنی اهل اسلام و ایمان داراست، باید مطالعه کرد چگونه می‌توان به وسعت و ژرفای این گفتمان رسید و مراتب عالی آن را شناخت و معرفت لازم درباره آن را حاصل کرد.

«دکترین مهدویت» و «استراتژی انتظار» وارد بازار نشر شد


در بیان اهمیت و فضیلت این معرفت در قیاس با همه آنچه به عنوان دانش و علم برای ابنای آدمی شناسایی شده همین بس که رسول مکرم اسلام صلوات علیه و آله وسلم فقدان معرفت لازم را مساوی با مرگ و آن هم مرگ جاهلی دانسته و فرمودند: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة» هر فرد که بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.
اثر دیگر کتاب «استراتژی انتظار» است که توسط نویسنده بازنویسی و بروز رسانی شده است و بیش از صد و پنجاه صفحه بدان افزوده شده است. در متن معرفی این کتاب استراتژی انتظار این چنین معرفی شده است: استراتژی هنر توزیع و به کارگیری همه عِدّه و عُدّه موجود برای نیل به هدفی کلان است، و مسائل گوناگونی را در بر می گیرد. از ساده ترین مسائل امنیتی، تا تاسیس یک امپراتوری و حکومت یکپارچه جهانی. با توجه به موضوع مهدویت و انتظار که با ظرفیت و جایگاه خاص شیعی خود از استعداد ویژه‌ای برای تبدیل شدن به یک استراتژی کلان برخوردار است. نگارنده از دریچه باور مهدوی قصد دارد تحلیلی کلی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران دارد تا پس از آن، از لابه لای این اندیشه (و با توجه به شرایط ویژه عصر حاضر) زمینه‌های گفت‌وگو از استراتژی انتظار را فراهم آورد.

«دکترین مهدویت» و «استراتژی انتظار» وارد بازار نشر شد


شایان ذکر است هر دو اثر به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات موعود به چاپ رسیده است، و بنابر گفته نویسنده کتاب این دو اثر لازم و ملزوم یکدیگرند.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها