سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
کلاس‌های اوقات فراغت در کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برگزار خواهد شد

خراسان شمالی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کتابخانه‌های خراسان شمالی با هدف استفاده بهینه اوقات فراغت عموم جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد.

مهدی آریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، با بیان اینکه در حال حاضر کتابخانه‌ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ بیان کرد: مشارکت عمومی در گسترش فرهنگ و شور و نشاط اجتماعی موضوع بسیار مهمی است و بدون شک با مشارکت مردمی کیفیت خدمات کتابخانه‌ها بر اساس نیاز جامعه روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: امروز کتابخانه تنها محلی برای امانت کتاب نیست بلکه با برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌ای به یک پایگاه اجتماعی مهم جامعه تبدیل شده است.

آریان با اشاره به حساسیت خانواده‌ها در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و فرزندان خود، گفت: تلاش داریم با توجه به این موضوع، محیطی سالم برای کودکان، نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برای اوقات فراغت در ایام تابستان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های ارتقای فرهنگ و آگاهی‌های عمومی بوده و بهترین مکان برای غنی‌تر کردن اوقات فراغت است از این رو فعالیت غنی‌سازی اوقات فراغت تنها به تابستان محدود نشده و جزو برنامه‌های اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با محوریت توسعه مطالعه مفید در جامعه است.

آریان با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود مراجعه کنند، تاکید کرد: علاقمندان از ۱۵ خرداد ماه می‌توانند برای ثبت نام مراجعه و اول تیر ماه زمان شروع کلاس‌ها خواهد بود.

بر اساس گزارش ایبنا، استان خراسان شمالی با داشتن ۶۶ باب کتابخانه عمومی در ۱۰ شهرستان ضمن ارائه خدمات اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف دانش، آماده استقبال از علاقمندان برای حضور در کلاسهای اوقات فراغت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها