دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
رشد بیش از ۱۰ درصدی بازار کتاب الکترونیکی/E-BOOK محبوب نسل‌ Z

بازار کتاب الکترونیکی با مشارکت خوانندگان و تقویت بازار از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ به میزان ۱۲.۴۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد؛ همچنین تخمین زده می‌شود، در این مدت، با نرخ سالانه مرکب ۱۰.۰۸٪ رشد کند.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به نقل از پی آر نیوزوایر، طبق گزارش تکناویو (وبسایت تحقیقات مربوط به بازار) بازار کتاب الکترونیکی با مشارکت خوانندگان کتاب‌های الکترونیکی و تقویت بازار از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ به میزان ۱۲.۴۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد؛ همچنین تخمین‌زده می‌شود که بازار در طول دوره پیش‌بینی با نرخ رشد سالانه مرکب ۱۰.۰۸٪ رشد کند. این گزارش، بازار کتاب الکترونیکی را به‌طور گسترده به دسته‌بندی‌های «محصول»، «پلتفرم» و «جغرافیا» تقسیم‌بندی کرده است.

مصرف‌کننده کتاب الکترونیکی: بازار کتاب الکترونیکی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، به‌طوری که فرمت دیجیتال DC به یک انتخاب ترجیحی برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده است؛ به‌عنوان مثال فروش ژانرهای داستانی، ازجمله ادبیات نوجوانان و بزرگسالان در کشورهای اروپایی غالب هستند.

تأثیر فناوری و دیجیتالی‌سازی منجر به پذیرش کتاب‌های الکترونیکی به‌عنوان جایگزینی کم‌هزینه برای کتاب‌های فیزیکی، به‌ویژه در میان خوانندگان نسل Y و Z شده است؛ همچنین سیستم‌های آموزش دیجیتال و یادگیری فراگیر، پذیرش بازار را بیشتر تقویت کرده‌اند.

جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزارها امکان دسترسی به محتوای آموزشی و کتابخانه‌های الکترونیکی را از طریق خدمات آنلاین فراهم می‌کند. مزایای کتاب‌های الکترونیکی، مانند قابلیت حمل و چند زبانه بودن نیز به پذیرش جهانی آن‌ها کمک کرده است.

با این حال، کمپین‌های حفاظت از محیط زیست با تاکید بر صرفه‌جویی در چوب درختان و کاهش استفاده از کاغذ نیز در این پذیرش، نقش داشته است. با وجود این مزایا، چالش‌هایی ازجمله موارد نقض IP، ارائه‌دهندگان محتوا، و ناشران بزرگ کتاب مانند «اشت»، «پنگوئن»، «جان وایلی و پسران» و «کالینز» که با نقض حق نسخه‌برداری از طریق بایگانی اینترنتی و پروژه «کتابخانه باز» دست و پنجه نرم می‌کنند، همچنان ادامه دارد. در عین حال خوانندگان نیز همچنان با چالش‌های روش‌های تحویل‌دهی سنتی و امانت‌دهی الکترونیکی به همزیستی ادامه می‌دهند.

آمریکای شمالی: بازار کتاب‌های الکترونیکی در آمریکای شمالی به دلیل توسعه فنی و استفاده از دستگاه‌های خواندن، رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند. با توجه به اینکه ایالات متحده و کانادا بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان هستند، موسسات از خط‌مشی (BYOD) یا «کامپیوتر شخصی خود را بیاورید» استفاده می‌کنند که سواد دیجیتال و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را ممکن می‌سازد.

کتاب‌های الکترونیکی مزایایی مانند دسترسی، هزینه کمتر و محتوای تعاملی را ارائه می‌دهند. بازار جهانی کتاب‌های الکترونیکی به دلیل تقاضا برای ویژگی‌های چند زبانه و کتابخانه‌های کتاب الکترونیکی هدایت می‌شود. خدمات آنلاین، جایگزینی کم‌هزینه برای روش‌های تحویل سنتی، از جمله امانت‌دهی کتاب الکترونیکی و پذیرش آن در سراسر جهان ارائه می‌کنند.

با این حال، نگرانی‌های مربوط به هزینه‌های زیاد همچنان ادامه دارد و دیجیتالی شدن کتاب‌ها سؤالاتی را درباره نقض حق چاپ و پروژه‌های «کتابخانه باز» ایجاد می‌کند. فروش کتاب‌های الکترونیکی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد؛ تحویل آن راحت است و سلطه کتاب‌فروشی‌های فیزیکی در بحث ارسال با تاخیر و رقابت خرده‌فروشان آنلاین را بر هم می‌زند.

ترندهای بازار کتاب‌های الکترونیکی ازجمله استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی، دستگاه‌های قابل حمل و تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیجیتالی کردن، تجربیات درخور توجهی است که کتاب‌های مصور دیجیتال «مارول» نشان داده است.

درباره تکناویو

Technavio یک شرکت پیشرو در زمینه تحقیقات و مشاوره فناوری جهانی است. تحقیقات و تجزیه و تحلیل این شرکت بر ترندهای بازارهای نوظهور متمرکز است و بینش‌های عملی را برای کمک به کسب و کارها در شناسایی فرصت‌های بازار و توسعه استراتژی‌های موثر برای بهینه‌سازی موقعیت‌های خود در بازار ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها