شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
تعداد قرائت‌خانه‌ها در همدان افزایش می‌یابد/ استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد

همدان - معاون فرهنگی شهرداری همدان با بیان اینکه تعداد قرائت‌خانه‌ها در همدان افزایش می‌یابد، گفت: به دنبال این هستیم در محلاتی که مخاطب دارند اما فرهنگسرا ندارند از ظرفیت کانون‌های مساجد استفاده کنیم.

محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان اظهار کرد: قرائت‌خانه‌ها مراکزی برای مطالعه و مواجهه با کتاب است که تاکنون چهار مرکز در سطح شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مراکز قرائت‌خانه در فرهنگسراها فعالیت می‌کنند، افزود: در حال حاضر سه قرائت‌خانه در تالار قرآن، فرهنگسرای مهر، فرهنگسرای ولایت فعال است و چهارمین مورد نیز در مجتمع فرهنگی عین‌القضات ایجاد شد.

معاون فرهنگی شهرداری همدان عنوان کرد: فرهنگسرای مهر، فرهنگسرای ولایت و تالار قرآن کتابخانه دارند که در کنار آنها قرائت خانه هم تشکیل شده تا بتواند امر ترویج فرهنگ کتابخوانی را فعال‌تر کند.

وی با اشاره به اینکه قرائت‌خانه‌ها بیشتر در مراکز حاشیه‌ای و کمتر برخوردار شهر راه‌اندازی شده است، گفت: فرهنگسرای مهر در منطقه دیزج و فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر است که قرائت‌خانه نیز ایجاد شده و در صورت نیاز می‌توانیم در ایام کنکور ظرفیت این مکان‌ها را برای استفاده بیشتر جوانان افزایش دهیم.

رجبی تاکید کرد: به دنبال این هستیم در محلاتی که مخاطب دارند ولی فرهنگسرا ندارند از طریق سایر مراکز چون کانون‌های مساجد مراکزی را به عنوان قرائت‌خانه به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها