شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
فعالیت ۳۵ واحد چاپی در شهرستان پیرانشهر/ مشکلات چاپخانه‌داران بررسی شد

آذربایجان‌غربی - رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۵ واحد چاپی در شهرستان پیرانشهر فعالیت می‌کنند، گفت: این اولین سفر بعد از انتخابات اتحادیه است و بررسی مشکلات واحدهای چاپی از اهداف این سفرها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، هادی شادلو به همراه دو تن از اعضای هیئت مدیره، در سفریک‌روزه به شهرستان پیرانشهر و نشست تخصصی همکاران صنعت چاپ و تبلیغات و صنوف وابسته این شهرستان، ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت و ارتحال امام راحل (ره) گفت: در سطح شهرستان پیرانشهر ۳۵ واحد چاپی فعالیت می‌کنند که بیش از ۱۰۰ نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی ضمن تشریح قوانین نظام صنفی، افزود: اتحادیه چاپخانه داران می‌بایست گره‌ها و مسائل صنفی واحدهای وابسته در استان را شناسایی کرده و برای رفع موانع موجود تلاش کنند.

شادلو گفت: همچنین به‌دلیل مرزی بودن این شهرستان یکی از مشکلات انجام خدمات چاپ به کشور عراق است که موانعی وجود دارد و باید با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و گمرک رایزنی‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ یکی از صنایع مادر است که در دنیا حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه برعهده دارد و هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه پیدا کند، میراث مکتوب یک کشور باکیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان آذربایجان‌غربی افزود: با هدف حمایت از چاپخانه‌های استان، باید ترتیبی اتخاذ شود تا با تکیه بر توانمندی‌های استان در امر چاپ، انتقال سفارش‌های چاپ و نشر به سایر استان‌ها متوقف شود.

فعالیت ۳۵ واحد چاپی در شهرستان پیرانشهر/ مشکلات چاپخانه‌داران بررسی شد

به گزارش ایبنا، مراحل اخذ پروانه، حل مشکلات چاپخانه‌داران از جمله قیمت‌گذاری، اخذ تسهیلات، بیمه چاپخانه‌های دیجیتال، بیمه تکمیلی و انتخابات افرادی به عنوان بازرس از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین در این جلسه مرتضی نصیرزاده و هادی ایرانی به‌عنوان نائب رئیس اول و دوم حضور داشتند و وفا مرادی، ادریس احمدی و طاهر اسکو به‌عنوان بازرسین این شهرستان انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها