جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
آشنایی با برنامه‌های کتابخوان‌های الکترونیک از تعریف تا برنامه و کاربرد

کتاب «آشنایی باکتابخوان‌های الکترونیکی ، مخاطبان را با تاریخچه انواع برنامه‌ها دستگاه‌ها و بهترین برنامه‌های این فناوری جدید آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «آشنایی باکتابخوان‌های الکترونیکی» اثری از نشر کتابدار است که با همکاری جمعی از مولفان زینب صفوی، دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه الزهراء، امیرغائبی، دکترای علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه الزهراء و رویا برادر، دانشیار بازنشسته گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه الزهراء در ۱۲۱ صفحه، در ۵۰۰ نسخه به بهای ۷۵ هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.

کتاب «آشنایی باکتابخوان‌های الکترونیکی» در سه فصل تدوین شده است. این کتاب در فصل نخست درباره دستگاه‌های کتابخوانی الکترونیکی صحبت می‌کند. مخاطبان در این فصل با تاریخچه ظهور دستگاه‌های کتابخوانی الکترونیکی و ویژگی‌های این دستگاه‌ها، انواع دستگاه‌های کتابخوانی الکترونیک و دستگاه‌های مناسب برای خواندن الکترونیکی آشنا می‌شوند.

خوانندگان کتاب آشنایی باکتابخوان‌های الکترونیکی» در فصل دوم با تعریف برنامه‌های کتابخوان الکترونیکی، انواع برنامه‌های این دستگاه‌ها، برنامه‌های کتابخوان الکترونیکی عمومی، نمونه برنامه‌های خارجی این دستگاه‌ها، معرفی انواع برنامه‌های کتابخوان الکترونیکی مانند طاقچه، فیدیبو، کتابراه، فراکتاب و کتابچین، پاتوق کتاب، انواع کتاب گویا، صوتی و برنامه‌های کتابخوانی مناسب برای خواندن را می آموزند. فصل سوم این کتاب از چالش‌های گسترش کتابخوان‌های الکترونیکی و آینده خواندن می‌گوید.

در بخش پیشگفتار این کتاب آمده است: «به اعتقاد کاربران خواندن جدیدی پیش روی علاقه‌مندان به خواندن قرار داده است. به اعتقاد کاربران، خواندن ازطریق دستگاه‌های کتابخوان راحت‌تر و همراه با انعطاف پذیری بیشتری است اما مساله‌ای که مانع از استفاده از این تکنولوژی می‌شود، قیمت آنهاست. با نصب برنامه‌های کتابخوان الکترونیکی در دستگاه‌های عمومی مانند تلفن همراه هوشمند، تبلت، آی پد و امثال آنها که اغلب در دسترس افراد جامعه است، می‌توان مشکل قیمت خرید دستگاه اختصاصی ویژه خواندن را حل کرد.»

کتاب آشنایی باکتابخوان‌های الکترونیکی در بخش آینده خواندن درباره چالش‌های گسترش کتابخوانی صحبت می‌کند. این بخش از چالش‌هایی مانند نوع و تنوع موضوعی منابع اطلاعاتی موجود و آگاهی از کیفیت محتوای ارائه شده که مطابق نیاز و خواسته کاربر باشد، اندازه صفحه نمایش دستگاه‌های کتابخوان، قابلیت استفاده از رابط کاربری، تعداد قالب‌ها و محدودیت‌هایی که ناشران برای استفاده از کتابخوان‌های الکترونیکی قائل می‌شوند، ترس از پیچیدگی فناوری، دشواری استفاده از کتابخوان‌های الکترونیکی صحبت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها