یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
تصاویر شهدا برای نخستین بار در همه جا فدراسیون کشتی نصب شد

رونمایی کتاب شهید حاج ابوالفضل، زندگینامه داستانی کشتی گیر شهید حاج ابوالفضل شاطری در فدراسیون کشتی یکشنبه ۱۳ خرداد ماه برگزار شد.

سرویس مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی گفت: من معتقدم اگر نسل امروز از دین غافل هستند به دلیل کم کاری خانواده‌هاست. چون آنقدر که درباره کلاس کامپیوتر و زبان هزینه می‌کنند کاری به دین فرزندشان ندارند.

او افزود: من امیدوارم بچه‌های کشتی در مسیر درست قرار بگیرند و ما هم بتوانیم در کنارشان باشیم.

دبیر فدراسیون کشتی عنوان کرد: این شانزدهمین کتابی است که در زمینه قهرمانان شهید کشتی رونمایی می‌شود.

دبیر گفت: در ساختمان فدراسیون کشتی تمام تصاویر شهدای کشتی را قرار دادیم تا در همه حال شهدا در زندگی قهرمانان کشتی باشد.

او ادامه داد: به نظرم اگر خود شهید نخواهد شاید یک واو از زندگی شهید نوشته نشود.


میرجلیلی، رییس بسیج ورزشگاه آزادی: این روزها حال و هوای ما، یاد امام است. ما فدراسیونی که اینقدر محکم برای امام و شهدا کار کند. دبیر در حال انتقال حماسه شهداست و یاد آنها را ماندگار میکند.


او افزود: علیرضا دبیر بارها گفته که تا زمانی که من هستم درباره شهدا بنویسید و کتاب چاپ کنید. دبیر خوب درک کرده که شهادت پایان زندگی نیست و امروز اگر بیشترین سهیمه را از المپیک کسب کرده یاد شده‌است که باعث شدن فدراسیون کشتی در کارهای خودش موفق باشد. امیدوارم این تلاش بتواند نسل جدید متوجه شهدا کند.

عصمت آقایی، مادر شهید شاطری گفت: فرزندم انقلابی و صبوری بود. دایم در مسجد بود و فعال در کشتی. روزی عکسی گرفت و گفت: برای حجله‌ام هست و من گفتم برای این حرف‌ها زود است و تو باید حالا حالاها بمانی.

او افزود: قبل از شهادتش یکی دو روز در اتاق ماند و وصیتنامه نوشت. بعد یکی از اقوام که همراه او بود به ما گفت که ابوالفضل شهید می‌شود. چون من هشت رکعت نماز خواندم و او دو رکعت. بعدها پسرم به جبهه رفت. یادم هست پدرش دچار سانحه آتش‌سوزی شد و ابوالفضل از جبهه زنگ زد و او را تسلی داد و گفت به زودی برای دیدنش می‌آید. چند روز بعد پیکر او به دیدار پدر آمد.


حسینی، پسر عمه شهید و داماد خانواده شهید شاطری گفت: در زمانی که در نیروی هوایی بودم و در شیراز خدمت می‌کردم ابوالفضل خواست که به حافظیه برویم. در آن موقع سیزده ساله بود و فضای فرهنگی خوبی بر کشور حاکم نبود بدحجابی در هر نقطه شهر پیدا بود، او سرش را پایین گرفته بود و از فضایی که وجود داشت ناراحتی می‌کرد که چرا چنین است.



در ادامه این رونمایی رحیم نریمانی، مدیر تشکل‌های بنیاد شهید گفت: تجلیل از این کار مهم که خودش یک سبک مدیریتی اسلامی باعث ترویج فرهنگ اسلامی است و انتشار کتاب در زمینه شهدا میتواند باعث ترویج فرهنگ شهید و شهادت شود. این‌گونه فعالیت‌ها مهم است که در سایر فدراسیون‌ها و وزارتخانه‌ها الگو قرار بگیرد و ترویج این نوع سبک زندگی باعث غرور ملی و زنده نگه داشتن یاد شهدا شود.

او افزود: این روزها پیامش برای ما این است که هر کس خودش را در خدمت مردم و شهدا قرار دهد، در اذهان ماندگار خواهد شد و این کاری که دبیر در فدراسیون انجام می‌دهد هم در خود رشته کشتی باعث فرهنگ‌سازی و باعث برکت است و امیدوارم که این رویکرد فرهنگی سبب شود که شیوه شهدا را در همه امور در نظر بگیریم.

مدیر تشکل‌های بنیاد شهید عنوان کرد: ما بحثی داریم درباره کشتی‌گیرانی که مدال‌های خود را به شهدا یا حضرت آقا تقدیم کردند، قرا است در بنیاد شهید از آنها طی مراسمی تقدیر شود.

فاطمه دانشور جلیل، مولف کتاب گفت: تمام شهدای دفاع مقدس قهرمانان ملی هستند و باید همه معرفی شوند. متاسفانه اکثراً خاطرات این شهدا به دلیل فوت پدرو مادر یا با سالمندی والدین شهدا در حال از بین رفتن است.

او افزود: سال‌ها پیش علیرضا، برادر شهید از من خواست که درباره ابوالفضل کاری کنم، اما در آن موقع اطلاعات کمی در دست بود تا اینکه توانستیم از زبان مادر شهید زندگی او را روایت کنیم و کمک و حمایت علیرضا دبیر باعث شد کتاب «حاج ابوالفضل، زندگی شهید ابوالفضل شاطری به روایت عصمت آقایی، مادر شهید» ثبت و ضبط شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها