یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
معرفی فرهنگ، رجال و شهرستان‌های یزد در قالب سلسله نشست‌های یزدشناسی

یزد - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از برگزاری سلسله نشست‌های یزدشناسی به منظور معرفی تمدن، فرهنگ، رجال و شهرستان‌های یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، سعید زارع، در دیدار با حسین مسرت نویسنده و پژوهشگر یزدی از اجرای طرح «یزدشناسی» با محوریت چهار حوزه فرهنگی، هویتی، تاریخی و گردشگری در استان خبر داد.

وی افزود: برگزاری سلسله همایش‌های یزدشناسی در چهار محور تمدنی، فرهنگی، رجال و شخصیت‌ها و شهرستان‌شناسی از جمله اقداماتی است که در سطح استان دنبال می‌شود که مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر استان قرار گرفته است.

زارع بیان کرد: برگزاری تور گردشگری دو روزه و همایش «بهابادشناسی» با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان جامعه هدف استان با موضوع شناخت ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، تمدنی، هویتی و گردشگری این شهرستان با همکاری فرمانداری و موزه‌ی تاریخ بهاباد از جمله برنامه‌های این سازمان بوده است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ادامه داد: هدف از این برنامه‌ها معرفی مکتوب و ثبت این بازدیدها و معرفی ظرفیت‌های شهرستان‌های استان است که با همکاری نویسندگان استانی در حال اجرا است.

حسین مسرت، نویسنده یزدی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت معرفی فرهنگ، تاریخ و مفاخر یزد گفت: برگزاری این همایش‌ها نقش بسیار ارزشمندی در تقویت و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، هویتی و تاریخی یزد جهانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط