شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
نگاه شاعرانه به جنگ در «یادت نره دوستت دارم ماه جان»

سیدمسعود حسینی، نویسنده کتاب «یادت نره دوست دارم» گفت: این کتاب ۵۶ نامه عاشقانه یک رزمنده به همسرش است و نگاهی شاعرانه به جنگ دارد.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اینکه کتاب «یادت نره دوست دارم ماه جان» سال ۱۴۰۳ توسط انتشارات نوروزی منتشر شده و حاوی ۵۶ نامه عاشقانه سوزناک است که این نویسنده به همسرش نوشته است، عنوان کرد: انگیزه نوشتن این نامه‌ها به زمان جنگ برمی‌گردد. از آنجا که در دوره دفاع مقدس شش بار مجروح و یکبار هم اسیر شدم شرایط خاصی را تجربه کردم و تصمیم گرفتم تا این تجربیات را با مردم به اشتراک بگذارم.

وی افزود: انگیزه اصلی نوشتن این کتاب، پایداری و بزرگمردی همسرم بود که در نهایت معرفت پای این زندگی، من و مجروحیت‌هایم ایستاد. همسرم در طی ۴۰ سال زندگی مشترک به عنوان یک همسر، به عنوان یک مادر و به عنوان یک همراه، در کنار من بوده و این کتاب را به پاس محبت‌های وی منتشر کرده‌ام.یک روز به همراه یک دسته گل به حضور همسرم رفتم، دستش را بوسیدم و این کتاب را به وی تقدیم کردم. هر شب کنار همسرم می‌نشینم و یک قسمت از کتاب را می‌خوانم.

حسینی در مورد بازخوردهای پس از انتشار کتاب گفت: گروه‌های مختلف از رزمندگان، نظامیان، کارکنان بیمارستان‌ها، استادان دانشگاه، معاونان وزیران و سایر اقشار از این کتاب استقبال کرده‌اند. این اثر دارای یک نثر سلیس و روان است که از نثر قوی‌تر و از شعر ضعیف‌تر است. کتاب من رویکرد تازه‌ای به جنگ دارد که کاملاً شاعرانه و عاشقانه و البته با معرفت و اخلاق است. عشق در این نامه‌ها در نهایت به خداوند می‌رسد.

وی تعنوان کردکرد: یک مجموعه چهارجلدی در مورد خاطرات جنگ نیز نوشته‌ام که «آن روزها» نام دارد و در این اثر در مورد فضای کشور توضیح می‌دهم و سعی کرده‌ام خاطرات را با یک رویکرد جدید بنویسم.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Toufan NL ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    فوق العادس این کتاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها