جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کلاس‌های نویسندگی و سرایش شعر برای دانش‌آموزان در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کلاس‌های نویسندگی، گویندگی، سرایش شعر، فوتوشاپ، کلاس‌های آموزشی در حوزه ورزش از جمله برنامه‌هایی است که طی ایام تابستان اجرایی می‌شود.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ثبت نام کلاس‌های تابستانی در ۲۵ کانون فرهنگی و تربیتی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ سالن و فضای ورزشی، ۱۴ پژوهش‌سرا، ۱۴ مرکز مشاوره و ۱۴ دارالقرآن در استان آماده ارائه خدمات در ایام تابستان هستند، اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در این کلاس‌ها تا هفته نخست تیرماه انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رشته‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای ایام تابستان بیان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در ۶ ساحت تعلیم و تربیت شامل فعالیت‌های ورزشی، کلاس‌های علمی، مهارتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی به برخی از کلاس‌های در نظر گرفته شده برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: کلاس‌های نویسندگی، گویندگی، سرایش شعر، فوتوشاپ، کلاس‌های آموزشی در حوزه ورزش از جمله برنامه‌هایی است که طی ایام تابستان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال همچنین برنامه کافه «گفت‌وگو» ویژه دختران با محوریت یکی از کانون‌های فرهنگی تربیتی اجرایی خواهد شد و پنج مدرسه مخصوص برای دختران با محیط کاملاً دخترانه برنامه های متنوع اجتماعی را اجرا خواهند کرد.

اسماعیلی با اشاره به تدارک برگزاری اردوهای یک روزه و ۲ روزه برای تمامی دانش آموزان، افزود: این اردوها به صورت کارویژه برنامه‌ریزی شده است و سال گذشته ۷۴۴ دانش‌آموز آسیب پذیر در یکی از این اردوها شرکت کردند.

وی اعزام ۲۰۰ دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس، و اعزام یک هزار دانش آموز دختر و پسر به اردوهای راهیان نور را از جمله برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت برگزار شده در سال گذشته برای دانش آموزان بیان کرد و گفت: امسال نیز اردوهای یک روزه برای ۱۰ هزار دانش آموز در اردوگاه امام خمینی زنجان و شهید بهشتی سجاس پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری ۲۱۹ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۳۸ مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: پیش‌بینی‌ها به نحوی نجام شده است که همه دانش‌آموزان از کلاس‌های تابستانی برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط