یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
آیت‌الله محمدی سهم مهمی در گسترش نهضت انقلاب اسلامی داشت

همدان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت رئیس بنیاد بوعلی‌سینا گفت: آیت‌الله محمدی سهم مهمی در گسترش نهضت انقلاب اسلامی داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایینا) در همدان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت رئیس بنیاد بوعلی‌سینا و نماینده سابق ولی فقیه در همدان را تسلیت گفت که متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم ربانی آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی (ره) نماینده سابق ولی فقیه در استان همدان و مدیرعامل بنیاد بوعلی‌سینا را دریافت کردم.

این عالم مجاهد و پرتلاش، سهم مهمی در گسترش نهضت اسلامی مردم ایران، قبل و بعد از انقلاب اسلامی در استان همدان داشت.

حقیر به سبب رفاقت مرحوم پدرم و اخوی شهیدم با ایشان توفیق آشنایی و استفاده از محضرشان را از دوران کودکی داشتم و در تمام این سال‌ها، از مهر و محبت این روحانی وارسته برخوردار بودم.

اینجانب فقدان این دانشمند گرامی را خدمت رهبر عزیز انقلاب اسلامی، مردم عزیز استان همدان و شهرستان فامنین، و خانواد گرامی و عموم علاقه‌مندان تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال علو درجات و همنشینی با اولیا و شهدا را برای‌شان مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایبنا؛ با توجه به درخواست‌های کثیر اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان و آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، خانواده آیت‌الله شیخ غیاث‌الدین طه‌محمدی با خاکسپاری پیکر آن فقید سعید در همدان موافقت کردند.

در این پیام آمده است: با توجه به درخواست‌های کثیر از اقشار مختلف مردم ولایتمدار استان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان و پیرو فرمایش حضرت آیت‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین استاندار همدان از خانواده آیت‌الله طه‌محمدی (رضوان الله تعالی علیه) برای دفن پیکر معظم‌له در استان همدان و با موافقت بیت ایشان برنامه تشییع و تدفین پیکر مطهر ایشان به شرح زیر است:

تشییع در شهر مقدس قم: دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۱ (صبح)

تشییع در شهرستان فامنین: دوشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۱ (بعداز ظهر)

تشیع و خاکسپاری در همدان: سه شنبه ۱۴۰۳/۳/۲۲ ساعت ۹ صبح از میدان امام

مکان دفن وی در گلزار شهدای شهرستان همدان و در جوار حضرت آیت‌الله موسوی همدان) و سردار شهید حاج حسین همدانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها