یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
آل هاشم امام جمعه‌ای متفاوت/ مردی که معرفی کتاب را به تریبون نماز جمعه کشاند

آذربایجان شرقی- نویسنده، فعال فرهنگی و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، شهید آیت الله آل هاشم را امام جمعه‌ای توصیف کرد که تمام مرزبندی‌های حوزه فرهنگ و هنر را از میان برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، روح الله رشیدی اظهار داشت: ما تا قبل از ایشان نه فقط روحانیون بلکه حتی در میان سیاسیون هم کسی نداشتیم که انقدر به حوزه فرهنگ و هنر علاقه‌مند بوده و ارتباطات نزدیکی به اهالی این بخش برقرار نمایند.

وی با اشاره به شکستن تابوهای بی مورد توسط شهید آل هاشم تصریح کرد: حضور در تئاتر، سینما و حتی مراسم معرفی و نمایش فیلم از اقداماتی بود که ضمن تعجب، با استقبال گسترده اهالی فرهنگ و هنر و مردم عادی مواجه گشت.

این نویسنده حوزه ادبیات انقلاب در ادامه کشاندن موضوع معرفی کتاب به تریبون نماز جمعه را از دیگر اقدامات جالب امام جمعه فقید تبریز خواند و افزود: ایشان به موضوع کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشتند به طوریکه همواره پیگیر تازه‌های نشر و آیین های رونمایی کتاب بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز حضور بیدون تشریفات در مراسمات رونمایی کتاب را از دیگر اقدامات جالب توجه آیت الله شهید آل هاشم خواند و افزود: هرزمان فرصت می‌کردند کتاب های مختلف را مطالعه و در تریبون نماز جمعه ضمن معرفی به تبلیغ آن می پرداختند و حتی از نویسنده‌ها تقدیر می کرد.

وی پیگیری احوالات هنرمندان به ویژه پیشکسوتانی که در بستر بیماری هستند را از دیگر اقدامات قابل توجه وی خواند و افزود: ایشان علاوه بر اینکه در مدت بیماری، پیگیر احوالات استاد اسفندیار قره‌باغی بودند و وقتی هم که فوت نمودند، نماز میت این موزیسین و خواننده انقلابی را در صحن مصلی برپا کرد.

این نویسنده ادبیات انقلاب اقدامات امام جمعه شهید تبریز را در راستای راهگشایی و الهام بخشی ارزیابی کرد و اظهار داشت: اقدامات ایشان آغاز اعتبار بخشی برای هنر انقلاب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط