دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
«شرح زندگانی امامزاده حاجی بختیار (ع)» به چاپ سوم رسید

ایلام- مؤلف و پژوهشگر پیشکسوت ایلامی از چاپ سوم کتاب «شرح زندگانی امامزاده حاجی بختیار (ع)» در سال جاری خبر داد.

حبیب‌الله محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: بررسی‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد غرب ایران به ویژه محدوده استان ایلام به دلیل فلات مرکزی و مرکز حکومت خلفای اموی و عباسی در مسیر ارتباطی با مشرق زمین قرار گرفته و بنابراین تنوع و تعدد در آثار و بناهای اسلامی به ویژه بناهای آرامگاهی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره علامه سیدجعفر الاعرجی از علمای بزرگ این سامان در عصر قاجار فرصت مناسبی ایجاد کرد تا تحقیق و پژوهش علما و اندیشمندان در این عرصه متمرکز شود.

محمودیان تصریح کرد: با وجود عدم منابع کافی، حرکتی جدی برای شناخت و جمع آوری نسب و نسب شناسی بقای متبرکه که در استان و شخصیت‌های اسلامی مدفون در این سرزمین صورت پذیرفت.

مولف پیشکسوت ایلامی ادامه داد: بقعه معروف به حاج بختیار در فاصله ۲۷ کیلومتری شمال غربی شهر چوار از توابع استان ایلام از قرون گذشته تاکنون زیارتگاه اهالی بوده، اما با وجود تلاش و فعالیت بسیاری از نویسندگان اطلاعات و اسناد مکتوب قابل پذیرش در زمینه نسب شناسی و شجره این شخصیت مذهبی به دست نیامده است.

وی ادامه‌داد: در این کتاب تلاش شده آثار اسلامی واقع در محدوده شهرستان چوار به ویژه بقعه متبرکه امامزاده حاجی بختیار از نوادگان امامزاده علی صالح (ع) معرفی شود.

به گزارش ایبنا؛ نشر زاگرو کتاب شرح زندگانی امامزاده حاج بختیار (ع) تالیف حبیب‌الله محمودیان در نوبت سوم چاپ، با ویراستاری علی محمدنیاکان و طرح جلدی از معصومه صفایی نیا در سال ۱۴۰۳ چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها