سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
«رئیسی عزیز» منتشر شد/ خاطراتی از شهید جمهور خادم‌الرضا

کتاب «رئیسی عزیز» با عنوان فرعی خاطراتی از شهید جمهور، خادم‌الرضا، سید ابراهیم رئیسی از سوی انتشارات حماسه یاران، ناشر تخصصی جهاد و شهادت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «رئیسی عزیز» با عنوان فرعی خاطراتی از شهید جمهور، خادم‌الرضا، سید ابراهیم رئیسی به کوشش فائزه سعادتمند از سوی انتشارات حماسه یاران، ناشر تخصصی جهاد و شهادت منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: بارها پیش می‌آمد دم‌دمای صبح، پیگیر کاری از من می‌شد. یک بار گفتم: «حاج آقا؛ هنوز هوا روشن نشده. تعقیبات نمازتون رو بخونید، بعد بیفتید دنبال امورات.» گفت: من تعقیبات نماز صبحم، پیگیری کار مردمه.»

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم: اول خرداد، روزی که آمادگی خودش را برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد، کشور مشکلات فراوانی داشت؛ اقتصادی، بهداشتی، سیاسی. سخت‌ترین روزها را سپری می‌کردیم. برایم تعریف می‌کرد: «وقتی همسرم متوجه شد کاندیدا شدم، گریه کرد. گفت: آقا! چرا با این وضعیت قبول کردید سکان کشور رو به دست بگیرید؟ آبروتون رو میبرن! به ایشون گفتم: آبروی من در برابر دینم و کشورم و رهبرم هیچ ارزشی نداره!»

راوی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی زمانی فرد، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان

منبع: اسناد موجود در مؤسسه فرهنگی حماسه ۱۷

در خاطره دیگری از این کتاب می‌خوانیم: ریاست‌جمهوری مسئولیت شلوغ و وقت‌گیری بود. حاج‌آقا، فرصتش خیلی محدود بود، اما دلش نمی‌خواست از صله‌رحم بگذرد. هم سالی دو بار که به مناسبت شهادت امام هادی (ع) و امام جواد (ع) مراسم ویژه داشت و هم ماهی یک بار که توی مسجد نزدیکِ محل کارش روضه می‌گرفت، فامیل و دوست و آشنا را دعوت می‌کرد. هم بهره معنوی می‌بردیم، هم دیدارها تازه می‌شد. نوروز به نوروز هم به محارم فامیل، توی منزلش ولیمه می‌داد.

راوی: سیدعلی رئیس‌الساداتی، برادر رئیس‌جمهور

منبع: ویژه برنامه شبکه یک، دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در بخش دیگری از کتاب «رئیسی عزیز» می‌خوانیم: به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌کاره دولت‌های قبل، برایش اولویت داشت؛ به‌خصوص مراکز درمانی که با جان مردم سر و کار داشت. روبان خیلی‌ها را خودش در ایام عید برید؛ بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) در تهران که بعد از پانزده سال چشم‌انتظاری افتتاح شد، بیمارستان شهریار که سی‌وسه سال قبل کلنگش خورده بود! ساختمان پانزده ساله بیمارستان ولی‌عصر (عج) اراک هم در دولت خودش تکمیل شد. بنا بود برود برای افتتاح، که سفر نیمه‌کاره آذربایجان اجازه‌اش را نداد.

اول خرداد ۱۴۰۳ پرسنل بیمارستان توی پلاکارد نوشته بودند: «شهیدِ جمهور! منتظرت بودیم.»

راوی: بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

منبع: ویژه برنامه شبکه سه، چهارشنبه دوم خرداد ۱۴۰۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها