سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
کتاب «ققنوس در اسارت» در ارومیه رونمایی خواهد شد

آذربایجان‌غربی- مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: اجلاسیه ۳۹۲ شهیده اهل سنت استان برگزار خواهد شد که رونمایی از کتاب «ققنوس در اسارت» با محوریت شهیده فاطمه تیموری از شهدای ترور در ارومیه از برنامه‌های جنبی این اجلاسیه است.

رقیه موسویان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: اجلاسیه تجلیل از خانواده زنان شهید اهل سنت آذربایجان‌غربی در راستای بزرگداشت کنگره ۱۲ هزار شهید استان به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «یادنامه زنان شهیده استان آذربایجان غربی» با شرکت اقشار مختلف مردم، رونمایی از کتاب «ققنوس در اسارت» با محوریت شهیده فاطمه تیموری از شهدای ترور در ارومیه و کتاب جامع نقش زنان استان آذربایجان‌غربی در انقلاب و دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های جنبی این اجلاسیه عنوان کرد.

موسویان برپایی نمایشگاه زنان تاریخ‌ساز، رونمایی از پوستر جشنواره هنری ادبی «شیدایی لاله‌ها»، فعالیت گروه‌های جهادی و برپایی میز خدمت خواهران به نیابت از زنان شهیده، تعریف هشتک بومی به دو زبان فارسی و کردی، راه‌اندازی پویش در بستر فضای مجازی، روایت‌گری راویان زن فعال هشت سال دفاع مقدس در اجلاسیه، را از دیگر برنامه‌های جنبی این اجلاسیه عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری این مراسم‌ها نشان از نقش زن در دوران دفاع مقدس دارد که بیشتر مورد توجه است و برگزاری این مراسم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص برای جوانان ضروری است.

وی تقویت هویت اسلامی زن مسلمان، گفتمان‌سازی فرهنگ ایثار و مقاومت، تبیین ایثارگری‌ها و نقش آفرینی زنان اهل سنت در دفاع مقدس، معرفی و الگوسازی از شهدای زن اهل سنت را از اهداف اصلی این اجلاسیه مطرح کرد.

به گزارش ایبنا، ایران اسلامی دارای هفت هزار شهیده است که ۹۲۰ شهیده، اهل سنت هستند و آذربایجان غربی دارای هم ۳۹۲ شهیده اهل سنت بوده که ۱۲۱ آنان مربوط به شهرستان مهاباد است.

این مراسم روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه جاری در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترک ها ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین ایران ❤ارومیه قلب آذربایجان سرزمین باکری ها ❤

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها