سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای شعار سال/ برنامه‌های فرهنگی و ادبی اوقات فراغت در جاسک آغاز شد

هرمزگان - استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای شعار سال و برنامه‌های فرهنگی و ادبی اوقات فراغت در جاسک عناوین اخبار کوتاه هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، بسته فرهنگی کوتاه از کتاب در هرمزگان، به فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان در سراسر این استان شامل نشست رویداد جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، آیین افتتاح برنامه‌های اوقات فراغت با تمرکز بر موضوعات فرهنگی، ادبی و معارف و قرآنی در شرق هرمزگان و نشست شورای فرهنگ عمومی در رودان شمال شرق استان می‌پردازد.

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای شعار سال

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشست رویداد جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران گفت: از ظرفیت فضای مجازی باید به خوبی استفاده شود.

اسمعیل جهانگیری با ابراز خرسندی از برگزاری این رویدادها عنوان کرد: امروز دنیا از ظرفیت فضای مجازی به خوبی استفاده می‌کند و همسایگان ما در این زمینه به تولید بازی‌های رایانه‌ای اقدام کرده‌اند که خلق ثروت و ارزآوری خوبی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: در حوزه فضای مجازی ضرورت دارد برنامه‌هایی که با فرهنگ و هویت ما سنخیت دارد نهادینه شود و با توجه به شعار امسال که سال تولید و مشارکت نامگذاری شده است اهمیت بیشتری بر این موضوع قائل باشیم.

جهانگیری افزود: امروزه فضای مجازی باید مدیریت شود و به هر میزان که ما در حوزه فضای مجازی خودمان را کنار بکشیم دیگران جای ما را پر خواهند کرد.

وی بحث آموزش فضای مجازی و نحوه استفاده از آن را بسیار مهم دانست و گفت: بحث آموزش و بازی‌های رایانه‌ای باید در اولویت باشد زیرا در تمام خانواده‌ها فضای مجازی مورد استفاده همه اعضای خانواده قرار می‌گیرد و ضریب گوشی‌های هوشمند در خانواده‌ها بیشتر شده است.

جلسه رویداد جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

آیین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی و ادبی اوقات فراغت در جاسک

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک از آیین افتتاح برنامه‌های اوقات فراغت با تمرکز بر موضوعات فرهنگی، ادبی و معارف و قرآنی در این شهرستان خبر داد.

فاضل رستمی عنوان کرد: در بحث اوقات فراغت تابستان سال جاری حدود ۵٠ کلاس آموزشی در قالب‌های فرهنگی و هنری، علمی و ادبی، ورزشی، آموزشی، فنی و حرفه‌ای، معارف و قرآنی بوسیله نهادها و ادارات و کانون‌ها تا پایان مهرماه در شهرستان جاسک برگزار خواهد شد که از همه علاقمندان به منظور شرکت در این دوره‌ها دعوت بعمل می‌آید.

وی ادامه داد: برگزاری این کلاس های آموزشی در تابستان در رشته‌های مختلف هنری باعث کشف استعدادهای نهفته شده و باعث پیشرفت علاقه‌مندان در آن رشته می‌شود.

برگزاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودان با تمرکز بر توسعه فرهنگ قرآنی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان از برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان با تمرکز بر توسعه فرهنگ قرآنی سخن گفت و افزود: جهاد تبیین (انتخابات ریاست جمهوری) و حجاب و عفاف از دیگر دستورات کار این جلسه بودند.

نصرالله شریفی دبیر شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: قرآن به عنوان کتاب مقدس آسمانی باید به صورت عملی و کاربردی به عنوان الگوی جامعه بشری قرار بگیرد و اگر ما به دامان این معجزه بزرگ الهی پناه ببریم و به مطالعه کتاب‌های خوب روی بیاوریم و تلاش کنیم بیشترین اوقاتمان را در کتابخانه‌ها سپری کنیم، قطعاً مشکلات ما به حداقل خواهد رسید.

حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه شهرستان رودان نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه بیان کرد: اکنون کشور ما در یک آزمون بسیار مهم قرار دارد و چشم همه کشورهای جهان به انتخابات در ایران است که لازم است تمامی اعضا برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کرده تا بتوانیم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

در پایان این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان به بحث و تبادل نظر در خصوص دستور جلسه پرداخته و هر کدام از اعضای شورا دیدگاه‌های خود در موضوعات مربوطه را بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها