چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
برنامه‌های «مسجد کانون نشاط» در بیش از ۳۰۰ کانون برگزار می‌شود /خطابه خوانی غدیر توسط نوجوانان مسجدی

آذربایجان‌غربی - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: خطابه خوانی غدیر توسط نونهالان و نوجوانان مسجدی از برنامه‌های پیش بینی شده در روز عید غدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، محسن رضایی ظهر چهارشنبه در نشست خبری گفت: طرح ملی مسجد کانون نشاط به منظور ارتقای انسجام و جامعیت بخشی در موضوع غنی سازی طرح اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در مساجد استان اجرا خواهد شد.

وی با بیان در سطح استان یک هزار و ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۸۶ کانون به‌صورت ویژه و ۳۰۰ کانون به‌صورت عمومی مجری طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

رضایی ادامه داد: از ۸۶ کانون مجری طرح اوقات فراغت ۳۲ کانون در شهرستان ارومیه، ۱۵ کانون در خوی، ۲۲ کانون در میاندوآب، پنج کانون در نقده، چهار کانون در سلماس، چهار کانون در تکاب، دو کانون در مهاباد، دو کانون در چایپاره، یک کانون در شوط، یک کانون در پلدشت، یک کانون در شاهین دژ، ۲ کانون در چالدران و یک کانون در ماکو هس

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی راهبری، هدایت و حمایت از فعالیت‌های تربیت محور تابستانه کانون‌های مساجد، انسجام بخشی و سازماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد کشور، هویت سازی تشکیلاتی با هماهنگ سازی اقدامات و تولیدات رسانه‌ای، بستر سازی و تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مساجد، شناسایی ظرفیت‌ها و اولویت‌های کانون‌ها و ارتقاء سطح توانمندی آن‌ها در حوزه تربیت کودک و نوجوان، هم افزایی و توسعه همکاری با دستگاه‌های همسو و هم وظیفه و جریان‌سازی رسانه‌های و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت‌های تربیتی کانون‌ها از جمله اهداف طرح ملی «مسجد کانون نشاط دو» است.

رضایی ادامه داد: قرآن و عترت، علمی و فرهنگی و تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کار آفرینی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی و رسانه و فناوری از محور فعالیت‌های طرح ملی «مسجد کانون نشاط» است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی با اشاره به ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت نیز افزود: افتتاحیه طرح اوقات فراغت همزمان با اعیاد غدیر و قربان، اجرای پویش سرود و اجرای گروه های مسجدی، اجرای ۴۰ برنامه کانون در سطح محلات استان، اجرای پویش نگاره غدیر در سطح مساجد استان و اجرای طرح خطابه خوانی غدیر توسط نوجوانان از جمله برنامه‌ها است.

۱۰ محله کم‌برخوردار ارومیه میزبان طرح شهید «سید ابراهیم»

رضایی گفت: امسال طرح شهید «سید ابراهیم» که اسم شهید صدرزاده است و هم نامی و اجرای طرح این شهید بزرگوار را با شهید جمهور آیت الله رئیسی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این شهدا در اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها ما را همراهی کنند.

وی افزود: در این ۱۰ محله بیش از ۶۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال بوده که جذب نوجوانان و جوانان از مهمترین اهداف این طرح است و همچنین در این طرح سعی شده که موضوع استعداد یابی در حوزه‌های هنری، ورزشی و فرهنگی مدنظر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها