پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
پویش «من را نسوزان» در استان گلستان به راه افتاد

گلستان- فراخوان پویشی ادبی و هنری با عنوان «من را نسوزان» با محوریت نسوزاندن بقایای گیاهی خاک‌های حاصل خیز زراعی در استان گلستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول از سطح مزارع باعث از بین رفتن مواد ارزشمند خاک، افزایش شوری خاک زراعی، آلودگی آب‌وهوا و محیط‌زیست شده و سبب تخریب شدید مواد مغذی در سطح خاک می‌شود که همین امر فقیر شدن خاک را در پی دارد.

به همین منظور و باهدف فرهنگ‌سازی و پرهیز از انجام این کار و به پیشنهاد مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان علی‌آباد کتول، پویش استانی همراه با فراخوانی با عنوان «من را نسوزان» در استان گلستان برپاشده است.

این فراخوان ادبی و هنری در قالب‌های شعر، داستان کوتاه، عکس، عکس نوشته، نقاشی، کاریکاتور و مستند طراحی و منتشرشده و علاقه‌مندان به شرکت در این پویش می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۱ خرداد سال جاری به شماره ۰۹۱۱۷۳۱۱۸۱۲ در پیام‌رسان‌های داخلی ایتا، روبیکا و بله ارسال کنند و یا به‌صورت حضوری به مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان گلستان تحویل دهند.

به گزارش ایبنا، از سوی دبیرخانه این رویداد، زمان برپایی آیین اختتامیه پویش «من را نسوزان» و معرفی برگزیدگان رتبه اول تا سوم در هر بخش در تاریخ سوم تیرماه اعلام‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها