جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
حمایت‌های دولت سیزدهم از کتابخانه‌های عمومی بی‌سابقه است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: اقدامات اجرایی، قانونی، عملیاتی و زیربنایی دولت سیزدهم در حمایت از کتابخانه‌های عمومی در تاریخ فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا دومین روز همایش مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها جمعه ۱ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیران ستادی و استانی این نهاد فرهنگی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با مطالعه عرض می‌کنم که در طول تاریخ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این حجم از توجه در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته و بی‌نظیر است و حتماً به عنوان یک دوره طلایی در حوزه فرهنگ و هنر کشور ماندگار خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: جا دارد یاد کنیم از رئیس‌جمهور عزیز، شهید و محبوبمان، جناب آیت الله رئیسی، که عنایت وی به کتابخانه‌های عمومی مستمر، پایدار، دلگرم‌کننده و مسرت‌بخش بود و من در این ایام بارها از جانب کتابداران و همکاران خودم شاهد بودم که از عنایت و محبت و دغدغه این شهید نسبت به کتابخانه‌های عمومی یاد می‌کردند. حمایت مجموعه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک همراهی پایدار و مستمر بود که این داغ را برای ما دوچندان می‌کند. ما رئیسی را به عنوان یک شخصیت عزیز از دست دادیم و این تفضل و توجه و عنایت سنگینی‌اش را برای ما بیش از پیش می‌کند. ان‌شاءالله با یاری خداوند، همان طور که تا الان نسبت به انقلاب اسلامی تفضل و عنایت داشته، مسیر انقلاب اسلامی به هدایت رهبر انقلاب جدی‌تر و محکم‌تر جلو خواهد رفت ولی صدمه‌ای که حاصل شده و اتفاقی که افتاده و تلخی‌ای که در کام ما شکل گرفته، در جای خود محفوظ است و ما این داغ رو در گوشه‌ای از قلبمان نگه خواهیم داشت.

وی افزود: اقدامات اجرایی، عملیاتی، قانونی، زیربنایی بسیاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی به همت دولت سیزدهم انجام شده است و این حجم از مصوبات و توجهات دولت، چه در سفرهای استانی چه در صحن هیئت دولت، سابقه نداشته و در آخرین مصوبات هم سرپرست ریاست جمهوری بر تکمیل کتابخانه‌های عمومی در شرف بهره‌برداری تأکید کرد.

رمضانی گفت: به هر حال و به هر تقدیر دولت سیزدهم با این پایان‌بندی باشکوه به پایان رسید و وظیفه ماست که این خدمات بی‌نظیر در کتابخانه‌های عمومی را ثبت و ضبط کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها