یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
«فیل سیاه» فردوس اعظم در بازار کتاب ایران

مجموعه‌ داستان‌های کوتاه «فیل سیاه» اثر جدید فردوس اعظم، شاعر و نویسنده تاجیک به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا این مجموعه شامل ۱۰ داستان کوتاه با عناوین «آسوخته»، «فیل سیاه»، «شاهده»، «کف‌کوبی»، «زوزه‌های خاموش»، «اسپ‌های وحشی»، «کلید»، «پرتقال‌های امید»، «رقصِ بادکنک‌ها» و «هواپیما» است.

«فیل سیاه» دومین مجموعه داستان‌های کوتاه فردوس اعظم پس از کتاب «نوحهٔ دارکوب» است که در سال ۲۰۲۰ توسط انتشارات آرون منتشر شده بود.

داستان‌های این مجموعه دریچه‌ای به دنیایی جدید می‌گشایند و آمیزه‌ای از ژانرهای واقع‌گرایی جادویی‏، گونه ادبی سنتی، ماجراجویی و موضوعات مختلف از جمله داستان‌های روان‌شناختی، اجتماعی، فلسفی هستند. استفاده از زبان غنی و توصیفات جزئی، تصاویر زنده‌ای از محیط داستان و شخصیت‌ها را به خواننده ارائه می‌دهد.

آثار این شاعر تاجیک در تاجیکستان، افغانستان، ایران، آمریکا، انگلستان، آلمان، اُزبکستان و مجلات و سامانههای مختلف و بی‌شمار فارسی‌زبان نشر شدهاند.

فردوس پیش از اینکه نویسنده باشد، غزلسرای موفقی است که قالب غزل را در خدمت تعیین اهداف اجتماعی قرار داده، در شعرش به دنبال صلح، دوستی، آزادی، خویشتن‌شناسی، پاسداشت فرهنگ و تاریخ کهن و موضوع‌های مربوط به اجتماع و هویّت است.

پیش از این کتاب‌های «ابرهای آبی»، «یک بغل غزل»، «آیین آیینه»، «نوحه دارکوب»، «زخم‌های شکفته» و «دریا، غروب، نم نم باران» از فردوس اعظم منتشر شده است. مجموعه غزل‌های اجتماعی او «زخم‌های شکفته» که سال ۲۰۲۲ در کابل توسط «گروه فرهنگی هم‌زبانان» منتشر شد، سال ۲۰۲۳ برنده جایزه «کلک زرین» شده بود. همچنین در سال ۲۰۲۳ اثر دیگر او با نام «دریا، غروب، نم نم باران» کتاب شایسته تقدیر «جایزه‌ کتاب سال الوند» شد.

مجموعه داستان «فیل سیاه» اخیراً از سوی انتشارات ناهونته در ۱۰۲ صفحه و با قیمت ۱۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها