یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
کتابخانه تابستانه «سماوا» برای نوجوانان و بزرگسالان

مجموعه سماوا (ناشر محتوای صوتی)، نسخه صوتی چهار کتاب ویژه نوجوانان و بزرگسالان را تولید و راهی بازار نشر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با آغاز فصل تابستان و فراغت بیشتر نوجوانان و بزرگسالان برای انجام فعالیت‌های غیردرسی و کاری، سماوا با تولید نسخه صوتی دو کتاب ویژه رده سنی نوجوانان و دو کتاب ویژه بزرگسالان به استقبال تابستان رفت.

اولین کتاب با نام «گورناز» نوشته نیلوفر نیک‌بنیاد از انتشارات نردبان (واحد کودک و نوجوان شرکت انتشارات فنی ایران) با صدای روژین جشن‌سده، گوینده جوان کشور صوتی شد. «گورناز» با نگاهی تربیتی درباره کره‌گورخری است که به تازگی همراه خانواده‌اش به شهر جدیدی مهاجرت کرده و این مهاجرت با چالش‌های متفاوتی برای گورناز همراه می‌شود.

دومین کتاب با عنوان «جان‌دادن در راه ایده‌ها» به نویسندگی کاستیکا براداتان و ترجمه محمد معماریان، اثری خواندنی از انتشارات ترجمان است که به بررسی نظریات فلسفی راجع‌به موضوع مرگ و در عین حال رویارویی فیلسوفان با این مقوله می‌پردازد. پیمان قریب‌پناه از گویندگان برجسته، خوانش نسخه صوتی این کتاب را بر عهده داشته است.

«کارمن و چند داستان دیگر» از پروسپر مِریمِه کاری از نشر افق، سومین اثری است که در مجموعه سماوا با صدای منوچهر زنده‌دل از توانمندترین و حرفه‌ای‌ترین گویندگان حال حاضر کشورمان صوتی شده است. «کارمن و چند داستان دیگر» ترجمه فارسی ۶ داستان از پروسپر مریمه است که داستان «کارمن» مشهورترین داستان این کتاب و یک رمان کوتاه است. «کارمن و چند داستان دیگر» از مهم‌ترین و معروف‌ترین آثار مریمه و اثری مهم و کلاسیک در تاریخ ادبیات داستانی است.

«مسکوی کوچک افغانستان» آخرین عنوان صوتی‌شده از سماواست. این اثر در انتشارات سوره مهر و به قلم معصومه حلیمی تولید شده است. فضه سادات‌حسینی از مجریان و گویندگان رادیو و تلویزیون در دومین همکاری خود با سماوا «مسکوی کوچک افغانستان» را برای مخاطبان کتاب‌های صوتی خوانده است. «مسکوی کوچک افغانستان» بر اساس زندگی نجیبه اصغری، مادر احمد شکیب احمدی از شهدای لشکر فاطمیون به نگارش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این چهار کتاب صوتی را از سکوهای اینترنتی طاقچه، فیدیبو و کتابراه تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها