شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
وزارت فرهنگ به مصادیق کتاب‌سازی درباره رئیس جمهور شهید مجوز نمی‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنای وزارت فرهنگ را پیشگیری از کتاب‌سازی اعلام کرد و گفت: چند برابر کتاب‌های منتشر شده درباره رئیس جمهور شهید کتاب آمده بود اما مجوز برای آن‌ها صادر نشد.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره پیشگیری از تولید مصادیق کتابسازی با موضوع رئیس جمهور شهید و انتشار آثار مستند، بیان کرد: بنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشگیری از کتاب‌سازی است؛ بنابراین چند برابر آمار اعلامی درباره انتشار کتاب با موضوع رئیس جمهور شهید، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محتوا ارائه اما از انتشار آن جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه خودمان را درباره تولید کتاب با موضوع رئیس جمهور شهید، صاحب عِلّه می‌دانیم، ادامه داد: به اداره کتاب تاکید کردم با دقت، محتواهای ارسالی را بررسی کند؛ بنابراین همان‌طور که گفتم، چند برابر کتاب‌های منتشر شده درباره رئیس جمهور شهید کتاب آمده بود اما مجوز برای آن‌ها صادر نشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع تشکیل «بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی» تولید آثار درباره ایشان در این بنیاد تنظیم‌گری خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست اعلام برنامه‌های آیین چهلمین روز شهادت رئیس جمهور اعلام کرده بود؛ بخش مهمی از آثار هنری مثل شعرهای سروده شده و مجموعه خاطرات مربوط به رئیس‌جمهور و گردآوری آثار است، این کتاب‌ها ۱۴ اثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها