شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت برگزار شد

خراسان‌رضوی- دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، با پیام مقام معظم رهبری و با حضور جمعی از فرماندهان محور مقاومت و نیروهای مسلح و خانواده‌های معظم شهدا از کشورهای مختلف در دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، صبح شنبه با حضور آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از فرماندهان محور مقاومت، خانواده معظم شهدا از کشورهای مختلف به همراه مسئولان ملی، مدیران شهری و زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم (ع) در دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تأکید بر اینکه مبارزه با مستکبران، آموزه راهبردی مکتب اهل‌بیت (ع) است، اظهار کرد: امام راحل در مکتب اهل‌بیت (ع) رشد کرد و تربیت یافت و این روحیه مقاومت و ایستادگی که امروز در سیره راهبردی انقلاب اسلامی وجود دارد، حاصل آموزه‌های نورانی این مکتب است.

دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت برگزار شد

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم گفت: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است. ما به این وعده ایمان داریم؛ حالا می‌خواهد آمریکا در سوریه و عراق بیش از ۱۰ تریلیون دلار هم هزینه کند؛ کجا این عملیات‌های ضعیف نظامی می‌تواند ما را دچار تزلزل کند؟

وی با اشاره به آیات ۱۱۲ و ۱۱۳ سوره مبارکه هود، افزود: انقلاب اسلامی بود که اسلام را به مجد و عظمت خود بازگرداند و سرزمین‌های اشغالی را به گورستان مستکبران تبدیل کرد. این دستور خداست که فرمود «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ» تا تأکید کند که ما مأمور به استقامت هستیم و هرگز نباید ظالمان را دوست بدانیم؛ زیرا جز خدا و خداجویان، دوستان واقعی ما نیستند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: شهدای مدافع حرم و محور مقاومت، مظاهر آشکار شجاعت و ایثار، پایه‌های شهادت، نمادهای آزادگی و کرامت و حجت‌های خدا بر ما بودند. سیدالشهدای همه این‌ها نیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که ۴۰ سال، هرگز لباس رزم و جهاد را از خود دور نکرد، همیشه در تعقیب دشمنان دین خدا بود و کار را به جایی رساند که اشقیای عالم از او عاصی شدند. ده‌ها هزار شهید بر صفحات مختلف تاریخ، کهکشانی درخشان از ستارگان پرفروغ و بی‌غروب هستند و مسیر اعزاز و اجلال را به مسلمانان نشان می‌دهند.

سلامی گفت: تاریخ اسلام نشان داده که راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد. چه در طلوع اولیه خورشید اسلام و زمان بعثت پیامبر (ص) و چه بعثت مجدد اسلام در افق انقلاب شکوهمند اسلامی، همه آزادگان عالم به وجود شهدای مقاومت در برابر مستکبران افتخار کرده و آن‌ها را الگوی خود قرار داده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه شهدای جبهه مقاومت، محصول ترویج فرهنگ توکل، مقاومت و ایستادگی هستند، گفت: در جریان یک معامله الهی، شهدای مقاومت کسانی بودند که توانستند متاع محدود زندگی دنیوی را با سعادت ابدی معاوضه کنند و روحیه‌ای به برادران و خواهران دینی خود تزریق کنند تا حتی به قیمت بذل جان، تن به معادلات مستکبران عالم ندهند. دیگر مسلمانان نمی‌خواهند سیادت غرب را بپذیرند. برای ما از مرگ بدتر است که تحت سیطره نظام سیاسی طاغوتی غرب باشیم. فلسطین امروز نماد مجسم همان کلام حضرت سیدالشهدا (ع) است که فرمود مرگ با عزت از زندگی ذلیلانه برتر است.

دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت برگزار شد

در این مراسم نیز پیام تصویری رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد پخش شد.

دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و محور مقاومت برگزار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها