یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
ادب شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه زبانزد بود

قم - رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: ادب شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه زبانزد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حمید مکارم ظهر یکشنبه در سوگواره اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با عنوان «اربعین شهید رئیسی عزیز و شهدای پرواز اردیبهشت» که با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و هنرمندان در سالن همایش کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه ای قم برگزار شد، گفت: روز گذشته در وزارت امور خارجه بودم و با تعدادی از مدیران ارشد وزارتخانه دیدارهایی داشتم و هنوز فضای حاکم بر وزارت امور خارجه به گونه‌ای است که کسی شهادت ایشان را باور نکرده است.

وی افزود: یکی از مدیران وزارت امور خارجه دیروز می‌گفتند که سه روز بعد از شهادت شهید امیرعبداللهیان به دفترشان رفتیم و نظم و ترتیب عجیب مطالب ایشان که نشانه نظم شخصیتی ایشان بود بسیار برایمان قابل توجه بود.

مکارم تصریح: کرد: من در ۱۰ سالی که در قم حضور دارم خیلی سخنرانی نکردم؛ اما بعد از شهادت شهدای خدمت و به ویژه شهید امیرعبداللهیان به خاطر آشنایی دیرینه با ایشان و رابطه تنگاتنگی که بین ما ایجاد شده بود، خاطرات زیادی از ایشان دارم دوست دارم با مردم عزیز در میان بگذارم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قم افزود: ادب شهید امیرعبداللهیان در وزارت امور خارجه زبانزد بود به گونه‌ای که در تعامل با همکاران و مردم و حتی منتقدان بسیار فروتنانه و مؤدب رفتار می‌کردند و حتی در تعاملات کاری به جای کار دستوری، اقناعی عمل می‌کردند.

مکارم اضافه کرد: شهید امیرعبداللهیان از پایین‌ترین رتبه‌ها در وزارت خارجه آغاز کردند و با تلاش خودشان سلسله مراتب را طی کرده و به وزارت رسیدند. در طول وزارت ایشان رابطه ما با کشورهای عربی و منطقه بسیار بهتر شد و وزارت امور خارجه در مدت مدیریت ایشان به عنوان وزارت نمونه در دولت انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها