جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
۱۷ برنامه فرهنگی در استان سمنان برگزار می شود

سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری بیش از ۱۷ عنوان برنامه فرهنگی و محافل قرآنی برای بزرگداشت اربعین شهدای خدمت در نقاط مختلف این استان خبرداد.

محمد طاهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با اشاره به برگزاری بیش از ۱۷ عنوان برنامه فرهنگی و محافل قرآنی برای بزرگداشت اربعین شهدای خدمت در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، گفت: این برنامه‌ها از ششم تیر به‌صورت استانی و شهرستانی در نقاط مختلف استان در حال برگزاری است.

وی از اجرای برنامه اربعین شهدای خدمت در شهرستان دامغان خبرداد: برنامه‌هایی نظیر برگزاری نشست بصیرتی و یادبود و مراسم بزرگداشت اربعین شهدای خدمت، با حضور خانواده‌های شهدای دامغان، شاعران دامغانی و ویژه برنامه های محافل ادبی و قرآنی در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابخانه های شهرستان سمنان میزبان مراسم اربعین شهدای خدمت و ختم صلوات بودند، تشریح کرد: مسابقه نقاشی و قصه‌گویی در کتابخانه روستایی آرادان و همچنین معرفی کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی در این شهرستان برگزار شد.

وی با اعلام اینکه مراسم سراسری روز وداع یاران، با حضور خانواده شهید خدمت استان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزارشد، عنوان کرد: نشست بصیرتی و یادبود شهدای خدمت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار، آیین چهلم با همکاری شورای فرهنگی در سرخه، برپایی ایستگاه صلواتی و نشست بصیرتی در سرخه، روی داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: ویژه‌برنامه روایت کفایت همراه با گروه سرود، مداحی و سخنرانی با موضوع انتخاب اصلح و روایت و تبیین خدمات شهید جمهور ویژه اربعین شهدای خدمت در کتابخانه روستایی سرخه را از دیگر برنامه‌های اجراشده به مناسبت اربعین شهدای خدمت در این استان برشمرد.

طاهریان در خصوص برگزاری مراسم یادبود شهدای خدمت سراسر استان توضیح داد: برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان شهید پرواز بین کودکان سراسراستان، برگزاری مسابقه دل نوشته برای شهیدان خدمت، افتتاح نمایشگاه عکس با عنوان سوگ وداع یاران، سیاه‌پوش کردن، نصب بنر و پرچم‌های عزاداری، پخش صوت قرآن کریم و برپایی نمایشگاه موضوعی کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان نیز ازدیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت اربعین شهدای خدمت در استان سمنان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها