دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
ارسال بیش از ۱۲ هزار نسخه کتاب از سوی کتابخانه رضوی به ولایات مختلف افغانستان

خراسان‌رضوی - کتابخانه رضوی در راستای پاسداشت زبان فارسی در کشور افغانستان بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب را طی ۶ سال گذشته به ولایات مختلف افغانستان ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این باره گفت: پس از تغییر حاکمیت و به قدرت رسیدن سرپرستی حاکمیت طالبان، موضوع نشر کتاب فارسی در افغانستان و به ویژه در حوزه غرب آن کشور با رکود مواجه شد و دانشگاه های حوزه غرب افغانستان با کمبود جدی کتاب های فارسی مواجه شدند.

وی افزود: طی این جریان نمایندگی فرهنگی هرات موضوع تامین کتاب برای جامعه هدف حوزه غرب افغانستان را از راه‌های مختلف مورد پیگیری قرار داد و در این مسیر با سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی وارد مذاکره شد.

حسینی به همجواری شهر مقدس مشهد با کشور افغانستان و وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همواره مورد توجه اهالی فرهنگ و ادب کشور افغانستان بوده و در گذشته درخواست‌های فراوانی مبنی بر دریافت کتاب اهدائی از سوی نهادها و مؤسسات فرهنگی این کشور به سازمان رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس کتابخانه سیار آستان قدس رضوی از سال ۱۳۹۶ تا کنون پس از دریافت مجوزهای لازم و پیرو تائید معاونت بین الملل آستان قدس رضوی، بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ نسخه کتاب رابه نهادهای فرهنگی کشور افغانستان تقدیم کرده است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، خیریه سیدالشهدا، ولایت غور، ولایت سمنگان، هرات، قرارگاه انصارالله حوزه علمیه افغانستان را از جمله مراکز افغانستان برشمرد که طی این مدت مجموعه‌ای از منابع مطالعاتی با محورهای موضوعی مختلف از سوی این سازمان به آن ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها