سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
ارسال ۲۰ مقاله علمی به همایش ملی مباهله در همدان

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از ارسال ۲۰ مقاله علمی به همایش ملی مباهله در تویسرکان خبر داد.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی مباهله در استان اظهار کرد: این همایش ۱۴ تیرماه در سالن همایش فردوسی شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود.

وی به اشاره به واقعه تاریخی مباهله عنوان کرد: روز مباهله اگر هم‌سطح با واقعه غدیر نباشد از واقعه غدیر کم اهمیت‌تر نیست و نشان دهنده جایگاه اهل بیت (ع) به ویژه امیرالمؤمنین علی (ع) است که به منزله جان پیامبر (ص) معرفی شده است.

ویژه با اشاره به اینکه مباهله و غدیر دو واقعه مهم تاریخ اسلام در ماه ذی الحجه است، گفت: متأسفانه به مباهله آن گونه که انتظار می‌رود توجه نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مباهله می‌تواند درس‌های زیادی برای نسل نوجوان و جوان داشته باشد، گفت: بر این اساس می‌طلبد در این راستا موضوعات علمی تهیه و مقالات و پایان‌نامه‌هایی منتشر شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته همایش مباهله با حضور مهمانان خارجی و کشوری برگزار شد، گفت: در این همایش تصمیم بر این بود که همایش سال آینده به صورت علمی برگزار شود.

ویژه با اشاره به اینکه فروردین ماه امسال دبیرخانه علمی همایش مباهله با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و یکی از موسسات فرهنگی و پژوهشی دارنده مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، گفت: بر این اساس فراخوان برای شرکت در این همایش داده شد و در خردادماه امسال در پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی (ISC) هم ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه افراد می‌توانند با ارائه مقالات خود در این همایش از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده کنند، بیان کرد: ۲۰ مقاله در این همایش دریافت شده که از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان مورد داوری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه تعدادی از مقالات برتر در اختتامیه همایش قرائت خواهد شد، گفت: مهمانان ویژه‌ای به عنوان سخنران برای این مراسم دعوت شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها