چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
تفاهنامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امضا شد

بوشهر - تفاهمنامه همکاری میان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره و همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر صبح چهارشنبه در مراسم امضای این تفاهنامه گفت: این تفاهنامه در راستای تفاهمنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی» و همکاری در برگزاری برنامه‌های فرهنگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان منعقد می‌شود.

حیدر راهب افزود: مجموعه کتابخانه‌های عمومی بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است که میزبان همه قشرها در سنین مختلف هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان بوشهر امانت داده شده است، تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۸۰ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی با بیش از ۶۵ هزار عضو است که بیش از ۷۰ درصد آنها کودک و نوجوان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها علاوه بر امانت کتاب، برنامه‌های فرهنگی و ترویجی متنوعی نیز دارند و به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده‌اند، گفت: وجود کتابخانه‌های عمومی در نقاط مختلف استان خصوصاً در برخی نقاط روستایی که هیچ‌گونه تشکیلات فرهنگی و اداری ندارند، یک فرصت است.

به عقیده وی، این فرصت می‌تواند به موضوع مشاوره و مباحث آموزشی این تفاهمنامه کمک دهد و بستری برای رجوع مددجویان کمیته امداد باشد. همچنین کتابخانه‌های عمومی نیز می‌توانند در موضوع توانمندسازی مددجویان از جمله کسب‌وکارهای کوچک آنها را یاری دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر نیز در این نشست، بیشترین مشکل مددجویان کمیته امداد را آگاهی اندک به حقوق شهروندی خود دانست و گفت: اگر ما بتوانیم فرهنگ مطالعه و مطالبه‌گری را بین این خانواده‌ها ترویج دهیم، قطعاً خیلی زودتر می‌توانیم به توانمندسازیِ فکری، فرهنگی و اقتصادی آن‌ها به عنوان هدف غایی کمیته امداد، دست پیدا کنیم.

عباس روشن ادامه داد: لازمه این کار این است که کارکنان ما افرادی باتجربه و دارای بینش و اطلاعات کافی در ابعاد مختلف باشند. افزون بر این، باید زمینه مشورتی قوی برای مددجویان ایجاد کنیم که بهترین مکان برای این کار، کتابخانه‌ها هستند.

به گزارش ایبنا؛ بر اساس این تفاهمنامه ترویج فرهنگ مطالعه و فراهم‌سازی امکان بهره‌مندی از فضاهای فرهنگی و امکانات موجود در راستای تعهدات دو طرف برای استفاده گروه‌های هدف و نیز مشارکت در اجرای طرح‌های حمایتی امداد و ارائه خدمات ویژه به خانواده‌های تحت پوشش در کتابخانه‌های منتخب، پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها