جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کتاب کار «تابستانه» منتشر شد/ مدرسه تعطیله، اما یادگیری نه!

کتاب کار «تابستانه» آمادگی برای ورود به پایه دوم دبستان اثر ناهید حاجی محمدی از سوی انتشارات باستیان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب کار «تابستانه» آمادگی برای ورود به پایه دوم دبستان اثر ناهید حاجی محمدی از سوی انتشارات باستیان منتشر شد. بر روی این کتاب جمله‌ای را مشاهده می‌کنیم: مدرسه تعطیله، اما یادگیری نه!

این کتاب مروری است بر کل دروس کلاس اول، نیم نگاهی به کلاس دوم (سال جدید)، تقویت پایه دانش‌آموزان به همراه تمرین، بازی، شعر و قصه.

سالیان درازی است که تعطیلات تابستانی به دلیل عدم برنامه‌ریزی و بی توجهی مسئولین و اولیا به دوران فراموشی مباحث آموخته شده سال تحصیلی تبدیل شده است.

در این میان دانش‌آموزان پایه اول دبستان بیشتر از بقیه پایه‌ها به این اختلال و نقصان آموزشی دچار شده و اسباب زحمت خود، خانواده و معلم پایه دوم را ایجاد کرده‌اند. مطالعه و انجام تمرینات کتاب کار تابستانه فرصت خوبی برای مرور مطالب و در نتیجه تثبیت و پایدارسازی آموخته‌های قبلی دانش‌آموزان و آماده‌سازی آنها برای یک شروع موفقیت‌آمیز برای پایه دوم ابتدایی است. فعالیت‌ها و تمرینات متنوع و هدفمند در موضوعات مختلف درسی به همراه ارائه مطالب جالب در قالب دانستنی‌های علمی، جداول و مضامین سرگرم‌کننده می‌تواند در کنار جلوگیری از یکنواختی و خستگی دانش‌آموزان، نیازهای آموزشی و تربیتی آنها را نیز تامین کند.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: به نام مناسب‌ترین واژه‌ها / به رسم محبت به نام خدا. تعطیلی فصلی مدارس در همه کشورها وجود دارد ولی به جرات می‌توان گفت در تعدادی از کشورها از جمله کشور خودمان هیچ برنامه‌ریزی و شرایطی برای بهره‌مندی مناسب دانش‌آموزان از این ایام، تهیه و تدوین نشده است. در کنار این مشکل میل به تفریح و بازی در بچه‌ها می‌تواند این اوقات گرانبها را تبدیل به فراموشی آموخته‌های سال قبل کند. برای به حداقل رساندن این مشکل و جلوگیری از بی‌حوصلگی دانش‌آموزان برای تمرین و تکرار مطالب یاد گرفته شده پیشنهاد می‌شود:

۱- ایجاد تنوع در مرور و تکرار مطالب آموخته شده به جهت عدم احساس تکراری بودن مطالب و در نتیجه جلوگیری از بی حوصله شدن دانش‌آموزان.

۲- ارائه مطالب با حجم کم در ساعات متفاوت روز.

۳- همراه ساختن تکرار و مرور با برنامه‌های تفریحی و ورزشی بچه‌ها.

ما با تدوین کتاب کار تابستانه کلاس اولی‌ها (ورودی پایه دوم) مهمان خانه‌هایتان هستیم. در این کتاب مطالبی برای مرور آموخته‌های پایه اول دبستان و آمادگی برای ورود به پایه دوم گنجانده شده است. امیدواریم که با تمرینات متنوع این کتاب آموخته‌های دانش‌آموزان مرور و تثبیت شود و با آمادگی هر چه بیشتر وارد سال تحصیلی جدید شوند.

کتاب کار «تابستانه» آمادگی برای ورود به پایه دوم دبستان اثر ناهید حاجی محمدی با ۱۲۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۳۰۷ هزار تومان از سوی انتشارات باستیان منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها