جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
رونمایی از هفت کتاب در همدان

همدان - به مناسبت روز قلم در همدان، ضمن تجلیل از اهالی قلم، از هفت کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، به مناسبت روز قلم شامگاه پنج‌شنبه مراسم روز قلم و تجلیل از اهالی قلم از سوی انجمن ادبی فرهیختگان الوند برگزار شد و در این مراسم از هفت کتاب رونمایی شد.

در این مراسم کتاب‌های ارغوان، کلبه شعر ماه خاکی، گریه‌های بید مجنون، خواص و لحظه‌های تاریخ ساز، ننه جون، پرچم‌های برافراشته و متروکترین امپراتوری بهار رونمایی و معرفی شد.

مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در این مراسم اظهار کرد: روز قلم روز خلق معرفت است و هیچکس جز هنرمندان نمی‌تواند به یک قلم بی‌جان جان دهد.

امیر کردکریمی با بیان اینکه اولویت با هنرمند و سپس با قلم است و آفرینش اینگونه آغاز می‌شود، افزود: هنرمند قلم به دست می‌گیرد که حق را بنویسد پس باید افتخار کنیم که کار ما نوشتن است.

وی با بیان اینکه نگاه و قلم نویسندگان و هنرمندان ارجحیت به خون شهدا دارد عنوان کرد: هنرمندان اهل قلم محل رجوع هستید و به عنوان یک کارشناس و نویسنده مورد سوال قرار می‌گیرند و این سبب افتخار است.

کردکریمی با اشاره به اینکه زبان بیان رفتنی و محدود اما زبان قلم محدودیت جای خود را به ثبات می‌دهد، گفت: ماندگاری قلم هنری است که شما دنبال می‌کنید و اثر شما در آینده محل رجوع است و همگی سرمشق می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در امتداد توانمندی‌های این مرز و بوم رشد یافته و به همه چیز رسیده است، تصریح کرد: رسیدن به همه این توانمندی‌ها حاصل همین اتحادها و انسجام‌ها است.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: جمهوری اسلامی با وجود همه این تنگناها افتخارات زیادی کسب کرده است و اگر مشکلاتی است باید آن را رفع کرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از دودستگی ضرورت امروز ماست، گفت: دست‌بوس و قدردان کسانی هستیم که برای اعتلای نظام گام برداشتند و بدون مرزبندی سیاسی همواره پای کار بودند.

کردکریمی با تاکید بر اینکه هدف همه ملت‌های ایران با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف اعتلای ایران اسلامی است گفت: روز انتخابات روز بزرگی است، بنابراین دست به دست دهیم فردی در تراز اسلامی و شایسته در این جایگاه راهی پاستور شود.

وی اضافه کرد: باید انتخابات را صادقانه تبیین کنیم و در نهایت خاضعانه بپذیریم و توجه به مردم و خواست مردم مدنظر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها