شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
هشت داستان کوتاه افسانه آقائی در «چاه ارمنی»

«چاه ارمنی» مجموعه‌ داستانی شامل هشت داستان کوتاه با محوریت مضامین اجتماعی به قلم افسانه آقائی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «چاه ارمنی» شامل داستان‌هایی عمیق و تأثیرگذار و احساسات‌برانگیز است و افسانه آقائی راوی زندگی‌ها و شخصیت‌ها و سوژه‌هایی شده که در عین آشنابودن کمتر به آن‌ها توجه و پرداخته شده است.

داستان‌های این مجموعه شامل «اطراف خلازیر»، «چهاردهمی»، «چاه ارمنی»، «تی‌تی‌پی زن بود»، «لپرسی»، «مار بوآ»، «ایمیلی از روسیه» و «زمین‌خالی‌های ته مرتضی‌گرد» است.

در بخشی از داستان «چاه ارمنی» می‌خوانیم: «توی این چند روزی که باهاش نشست و برخاست بیشتری داشته‌ام، دیده‌ام که موقع پول‌دادن انگار خط‌کش دارد. نه این ور می‌آید نه آن ور می‌رود. بعضی وقت‌ها هم چشم‌هایش دودو می‌زند. همین الانش هم مرد موجوگندمی خوش‌برورویی را می‌بینم که توی چهل‌وهشت‌سالگی عاشق ریسک‌کردن است و وقت عمل هرچقدر هم که بخواهد با حرف‌هایش خودش را مثل رهبرهای جافتاده نشان بدهد، باز هم حرص با کمی چاشنی استرس از حدقه چشم‌هایش بیرون می‌زند. از ماشین که پیاده می‌شوم، زنابش نرم می‌چرخد: «افسانه جان برای خودت چی نوشته بودی؟ همون رو با خودت تکرار کن به چیز دیگه‌ای هم فکر نکن باشه؟» زیر لب می‌گویم: «باشه» در ماشن را می‌بندم. هر وقت حرف از پول درآوردن باشد، می‌رود روی منبر.»

انتشارات هیلا اخیراً «چاه ارمنی» را در ۸۸ صفحه با قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عابدین پورفریدونی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    عالیه
    • ایلیا سلام پور IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
      عالیه دوستش داشتم 💕

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها