دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
نخستین دایرةالمعارف «نابینایی و نابینایان» منتشر شد

نخستین دایره‌المعارف سه جلدی «نابینایی و نابینایان» با هدف معرفی نخبگان ۱۰۰ اخیر ایران منتشر شد.

منصور شادکام، قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از تالیف دایرةالمعارف سه‌جلدی «نابینایی و نابینایان» خبر داد و گفت: این دایرةالمعارف با همکاری محمد نوری، دفتر فرهنگ معلولان قم تالیف شده و ویژه نابینایان است.

وی با بیان اینکه کتاب در ۲۱۰۰ صفحه منتشر شده است، افزود: در این کتاب جمعی از افراد نخبه نابینای ۱۰۰ سال اخیر معرفی شده‌اند؛ همچنین به معرفی انجمن‌ها، تشکل‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه نابینایان پرداخته‌ایم.

شادکام با اشاره به معرفی افراد خیّر حوزه نابینایان، بیان کرد: تاکنون در داخل منبعی با این مختصات و ویژگی‌ها چاپ نشده بود اما نمونه‌های آن در امریکا و برخی کشورهای اروپایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه به زودی مراسم رونمایی از این مجموعه برگزار خواهد شد، گفت: جلد نخست این دایرةالمعارف شامل حروف «آ تا ث»، جلد دوم شامل حروف «ج تا غ» و جلد سوم شامل حروف «ف تا ی» است.

شادکام همچنین از تالیف دایرةالمعارف دیگری خبر داد و افزود: این دایرةالمعارف دربردارنده اطلاعات افراد معلول جسمی – حرکتی است، در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا جمعی از نخبگان معلول و شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه را معرفی کنیم.

به گفته وی، به‌زودی مراسم رونمایی از این کتاب نیز در انجمن برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها