سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
سلسله نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور» در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: همزمان با ماه محرم؛ سلسله نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور» در زنجان برگزار می‌شود.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با ماه محرم؛ سلسله نشست‌های «بیت‌های شعله‌ور؛ درنگی در مثنوی گنجینه الاسرار در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها به میزبانی کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می‌شود، افزود: این برنامه طی ماه محرم با حضور دکتر قربان ولیئی (ادیب، شاعر و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان) برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان زمان برگزاری این نشست‌ها را روزهای ۲۳ تا ۳۰ تیرماه اعلام کرد و گفت: گنجینه الاسرار یا گنجینه اسرار جان، منظومه‌ای از شاعر بزرگ آیینی‌سرا، عمان سامانی با موضوع عاشورا و کربلا است که به کوشش سیدمحمد سادات اخوی گرد آمده است.

رضاخانی گفت: عمان سامانی، در این مجموعه می‌کوشد دست مخاطب را بگیرد و به آن سوی سکه عاشورا ببرد؛ عمان در این مثنوی به عرفان عاشورایی پرداخته است و نکته‌هایی ظریف از عشق و عرفان را با بیانی شاعرانه مطرح کرده است..

وی همچنین از برگزاری دوره تربیت «تسهیل‌گر کتابخوانی کودک» نیز خبر داد و گفت: این دوره با حضور سیده زهرا محمدی (نویسنده و تسهیل‌گر) ویژه کتابداران، معلمان، مربیان و عموم علاقه‌مندان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان گروه سنی کودک و توانمندسازی و مهارت‌افزایی از جمله اهداف برگزاری این کارگاه بود.

رضاخانی گفت: دوره تربیت «تسهیل‌گر کتابخوانی کودک» به مباحثی از قبیل آموزش اجرای طرح درس تسهیل‌گر کتابخوانی کودک، آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان، مهارت‌های ضروری مروج کتابخوانی و ارتباط موثر و آشنایی با ویژگی‌های عاطفی، شناختی و هیجانی کودکان پرداخت.

وی با اشاره به افزایش برنامه‌های اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: امروز کتابخانه‌ها از مکانی که فقط صرف مطالعه و امانت‌گرفتن کتاب باشد خارج شده و به باشگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند، به گونه‌ای که در برخی مناطق تنها پایگاه فرهنگی آن منطقه به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها