یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
«روایت تهران قدیم» از راه رسید/ درک بهتری از ریشه‌ها و فرهنگ پایتخت

تهران در طول تاریخ خود شاهد تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری بوده است. آشنایی با این تحولات و رویدادهای تاریخی از جمله حکومت‌های پیشین می‌تواند به ما کمک کند تا ریشه‌ها و عوامل اصلی تحولات فرهنگی و اجتماعی در تهران را درک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «روایت تهران قدیم» تالیف سحر آبگینه‌چی و سامان بیات ترک از سوی انتشارات گیتی قلم راهی بازار چاپ و نشر شد.

این کتاب به موضوعاتی همچون صفویان، آغاز حکومت صفویه، زندیه، قاجاریه، آقا محمدخان قاجار، فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه، محمدعلی شاه، احمدشاه، سبک تهران، پهلوی، رضاشاه، دوره محمدرضا پرداخته است.

در مقدمه ناشر می‌خوانیم: تهران، پایتخت ایران، یکی از شهرهای با قدمت و تاریخچه‌ای غنی و متنوع است. شهر تهران در طول تاریخ خود شاهد تغییرات و تحولات فراوانی بوده است و نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ ایران داشته است. مطالعه و روایت تهران قدیم و شناخت تاریخچه این شهر در دوره‌های حکومتی پیشین از جمله صرورت‌هایی است که به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از ریشه‌ها و فرهنگ این شهر داشته باشیم.

یکی از دلایل اصلی اهمیت روایت تهران قدیم این است که تهران به عنوان پایتخت ایران در طول ادوار چندی از دوره‌های حکومتی پیشین می‌زیسته است. تهران از زمان حکومت آقامحمد خان قاجار و به سال ۱۱۶۴ ه.ش تا به امروز –قریب به ۲۴۰ سال- به عنوان پایتخت ایران شناخته می‌شود. بنابراین، آشنایی با تاریخچه تهران در این دوره‌های زمانی می‌تواند به ما کمک کند تا درک عمیق‌تری از ریشه‌ها و تحولات شهر پیدا کنیم. همچنین، تهران در طول تاریخ خود شاهد تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری بوده است. آشنایی با این تحولات و رویدادهای تاریخی از جمله حکومت‌های پیشین می‌تواند به ما کمک کند تا ریشه‌ها و عوامل اصلی تحولات فرهنگی و اجتماعی در تهران را درک کنیم.

کتاب «روایت تهران قدیم» تالیف سحر آبگینه‌چی و سامان بیات ترک با ۹۹ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و بهای ۱۷۵ هزار تومان از سوی انتشارات گیتی قلم راهی بازار چاپ و نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها