شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
«با تو قصیده…» دومین مجموعه شعر اکرم عبداللهی منتشر شد

چهارمحال و بختیاری - دومین اثر اکرم عبداللهی از بانوان شاعر چهارمحال و بختیاری با عنوان مجموعه شعر «با تو قصیده…» به همت انتشارات فصل پنجم منتشر شد.

کبری موسوی قهفرخی، شاعر، پژوهشگر و دکترای زبان و ادبیات فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، در مورد ویژگی‌های این اثر گفت: مجموعه شعر «با تو قصیده…» حاوی ۳۳ قطعه شعر است که شامل ۲۵ غزل و بقیه در قالب چهارپاره، غزل مثنوی، غزل چهارپاره و دیگر قالبهای شعری سروده شده و درون‌مایه شعرها از نظر فرمی دارای تنوع و قابل دفاع است.

موسوی بیان کرد: در حوزه محتوایی نیز می‌توان غزلِ «برای کیمیا» را ثقلِ محتوایی این کتاب دانست که بقیه اشعار، شاخه‌هایی منشعب شده از این غزل هستند، اگرچه مستقیماً این محتوا در آن تکرار نشده است. در حقیقت ما در این شعر یک اتوبیوگرافی داریم که شاعر زندگی خود را با زبان شعر به شکلی ملموس به تصویر می‌کشد و ردپای این شعر را می‌توان در بقیۀ اشعار دید.

وی، محتوای اشعار این بانوی شاعره را برگرفته از نظریه «اِلِن شوالتر» نظریه‌پرداز آمریکایی دانست و به بررسی زمینه‌های برجسته فکری این مجموعه شعری با توجه به رویکردهای چهارگانه نقد این نظریه‌پرداز، شامل رویکرد زیست‌شناختی، فرهنگی، روانشناسی و زبانی پرداخت و یکی از بارزترین رویکردهای چهارگانه نقد فمینیست شوالتر، در این اثر را رویکرد فرهنگی عنوان کرد و گفت: هرچه به آخر کتاب نزدیک می‌شویم با صمیمیت بیشتری در محتوا روبه‌رو می‌شویم و غلبه نگاه فرهنگی را در این اشعار می‌بینیم.

این پژوهشگرِ زبان و ادبیات فارسی، به لزوم انتخاب عنوان جذاب برای اثر واهمیت ارتباط طرح جلد و عنوان اشاره و عدم سنخیّت عنوان و طرح جلد را از نقاط ضعف این اثر عنوان کرد.

به گزارش ایبنا، اکرم عبداللهی دانشجوی دکتری حسابداری و برگزیده جشنواره خوارزمی است و پیش از این نیز یک مجموعه شعر به نام «سکوت زرد ماهی‌ها» در سال ۹۳ از این بانوی شاعره منتشر شده است.

«با تو قصیده…» دومین مجموعه شعر اکرم عبداللهی منتشر شد

مجموعه شعر «با تو قصیده…» سروده اکرم عبداللهی اسدآبادی، یک اتوبیوگرافی شعری است که زندگی و احساسات این بانوی شاعره را به زبان شعر به تصویر می‌کشد. این اثر که با زبانی زیبا و عمیق، خوانندگان را به دنیای شعر می‌کشاند در قطع رقعی و ۷۶ صفحه به همّت انتشاراتِ «فصل پنجم» به زیور طبع آراسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها