چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
تابستان داغ آموزشی در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

لرستان - کتابخانه مرکزی خرم‌آباد برگزاری بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی ویژه گروه های سنی مختلف در فصل تابستان، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی استان لرستان به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در فصل تابستان با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای کوچک اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف کرده که شرکت‌کنندگان پس از حضور در برخی از این کارگاه‌ها و کسب مهارت‌های لازم می‌توانند شروع به درآمدزایی کنند.

کارگاه نویسندگی

از رسالت‌های ذاتی کتابخانه‌های عمومی، تقویت حوزه نویسایی و نویسندگی است. کتابخانه‌ها به‌عنوان بخشی از منظومه فرهنگی کشور که مبلغ و مروج اندیشه‌های، اندیشمندان و متخصصان در قالب کتاب است، باید فضای باشد برای پرورش استعدادهای خوش آتیه و نو ظهور و با شناسایی استعدادهای افراد علاقه‌مند و زمینه تعالی آنان را فراهم سازد.

کارگاه نویسندگی در روزهای دوشنبه هر هفته برگزار خواهد شد.

کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم همراه با قصه و بازی

به منظور انس هر چه بیشتر کودکان با مفاهیم متعالی قرآن کریم و یادگیری آسان روخوانی و روان‌خوانی این مصحف شریف، کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم همراه با قصه و بازی برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال طرح‌ریزی شده است.

تابستان داغ آموزشی در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

کارگاه آموزش خوشنویسی با خودکار

یادگرفتن خوشنویسی یکی از عوامل موثر در موفقیت درسی و تحصیلی دانش‌آموزان و از آن مهم‌تر، مجوزی برای ورود آنان به محیط‌های اجتماعی بزرگ‌تر و جدیدتر است. تمرین خوشنویسی، به توسعه آگاهی در دو بعد «احساس تکامل» و «عمل خاضعانه» کمک می‌کند؛ کاری که سایر هنرها قادر به انجام آن نیستند.

کارگاه ذهن پویا و کارگاه عزت نفس

ارائه خدمات مختلف روانشناختی توسط مشاوران و کار درمانان یکی از زمینه‌های شناخت افراد از ظرفیت‌های خود است. در کارگاه ذهن پویا، کودکان با افزایش توان شناختی، هوش ریاضی و… آشنا می‌شوند و در کارگاه‌ها عزت نفس، راهکارهای عملی افزایش عزت نفس به کودکان آموزش داده می‌شود.

کارگاه جعبه‌سازی

یکی از کم‌هزینه‌ترین کارگاه‌های آموزشی که تمام وسایل مورد نیاز آن یک عدد مقوا فابریانو، قیچی، خط کش و چسب آبکی است. این کارگاه به‌علت سرمایه اولیه کم، آموزش آسان، کسب درآمد به صورت فردی، امکان توسعه کسب و کار و امکان فعالیت به صورت فردی، فرصت مناسبی برای افراد جویای کار و علاقه‌مندان فراهم می‌کند تا با یادگیری این مهارت بتوانند به درآمدزایی برسند.

کارگاه اینشات پرو

امروزه میزان موفقیت هر دستگاه فرهنگی و حتی هر کنشگر اجتماعی بر اساس میزان تسلط بر تولید محتواست. اینشات به‌عنوان یکی از برنامه‌های تدوین فیلم، عکس و… ظرفیت مناسبی را برای تولید محتوای کیفی به‌وجود آورده است. در این دوره آموزشی افراد به صورت تخصصی با قابلیت‌ها و امکانات این برنامه کاربردی آشنا می‌شوند.

کارگاه‌های کامپیوتری و مبتی بر وب (مبانی کامپیوتر، فتوشاپ، انیمیشن‌سازی، بازی‌سازی)

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با تاکید بر اینکه توسعه IT و گسترش و نفوذ آن در بین گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله کودکان و نوجوانان و از سوئی دیگر اهمیت‌یابی هوش مصنوعی و تاثیرات شگرف آن باعث علاقه‌مندی خانواده‌ها به برگزاری دوره‌های مرتبط کامپیوتری از جمله مبانی کامپیوتر، فتوشاپ، انیمیشن‌سازی شده است، اقدام به برگزاری کارگاه‌های مرتبط کرده است.

کارگاه آموزش نقاشی و کاردستی

کارگاه آموزش نقاشی و کار دستی به پرورش خلاقیت و تخیل کمک کرده و موجب افزایش دقت و هماهنگی بین حواس می‌شود. کودک در کنار سایرین، همکاری مشارکتی را یاد گرفته و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند. به همین منظور کارگاه آموزش نقاشی و کاردستی در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

تابستان داغ آموزشی در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

کارگاه آموزش خیاطی و کارگاه رزین

در راستای حمایت از کسب وکارهای کوچک و تلاش به منظور توانمندسازی افراد جامعه به ویژه بانوان گرامی، این کتابخانه کارگاه آموزش خیاطی و رزین را طراحی کرده است. شرکت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی رایگان خواهد بود.

تابستان داغ آموزشی در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

نشست کتاب‌خوان پیشکسوتان

با ارتقای نظام سلامت و تامین اجتماعی در کشور، هرم سنی کشور شاهد تغییراتی از جمله افزایش جمعیت بازنشستگان است. کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در راستای پر کردن اوقات این عزیزان و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، ادبی آنان در روزهای شنبه هر هفته نشست کتاب‌خوان بازنشستگان را برگزار خواهد کرد.

تابستان داغ آموزشی در کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

نشست سعدی‌پژوهی ویژه بانوان

از دیگر فعالیت‌های شاخص و کتاب‌محور کتابخانه مرکزی، برگزاری نشست مطالعاتی سعدی‌پژوهی است. این نشست که به نوعی دورهمی بانوان فرهیخته و اهل ادب است فرصتی برای آشنایی با چهره‌های درخشان آسمان ادب ایران اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها