چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کتاب شعری در وصف شهید «نادر مهدوی» به ۲ زبان به بازار آمد

بوشهر – کتاب شعر «مثل گل خوشبو بود» سروده سیروس فتحی، نویسنده و شاعر آیینی جنوبی در وصف شهید نادر مهدوی، شهید شاخص جنوب کشور به دو زبانی فارسی و انگلیسی به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر منتشر شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: شهید نادر مهدوی، یکی از شهدای شاخص و حماسه‌ساز استان بوشهر در جریان دفاع مقدس بود که به دلیل رشادت‌هایش در مقابل نیروهای امریکایی، به کابوسی برای آن‌ها مبدل شده بود. وی در نهایت پس از انهدام یکی از هلی‌کوپترهای امریکا، به همراه تنی چند از همراهانش در خلیج فارس اسیر شد و پس از شکنجه‌های غیرانسانی از سوی نیروهای امریکایی به شهادت رسید.

زهرا شاعری افزود: بی‌شک معرفی و بازشناسی این شخصیت‌های دلاور و نفوذناپذیر در برابر دشمنان به نسل امروز یکی از اولویت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در حوزه کودک است که در این راستا، کتاب «مثل گل خوشبو بود» سروده سیروس فتحی، معلم، نویسنده و شاعر بوشهری را با تصویرگری سپیده شیرکو سال گذشته به زبان فارسی از سوی نشر «صریر» راهی بازار کتاب کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز این اثر به زبان انگلیسی با عنوان «he was fragrant like a flower» از سوی انتشارات «ستاره‌های خاکی» وابسته به سفارش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در ۱۴ صفحه مصور با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسید.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی بارز ادبیات کودک و نوجوان را می‌توان رشد هیجانی و خلاقیت کودک برشمرد و از سویی با ادبیات می‌توان مضامین مهم را از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد. به عبارتی، با این کار، راهی را برای کودکان فراهم می‌آوریم تا در مورد میراث فرهنگی سرزمین خود، شخصیت‌های حماسه‌ساز و قهرمانان ملی آن بیاموزند.

شاعری یادآور شد: کودکان باید با مفاهیم ارزشی و فرهنگی سرزمین خود آشنا شوند و با نهادینه شدن این فرهنگ اهداف مهم ادبیات کودک و نوجوان محقق خواهد شد. از این‌رو، ما در زمینه ادبیات پایداری نیز گام‌هایی برای یادگیری این ارزش‌ها برداشته‌ایم تا به رشد اجتماعی و شخصی کودک و آشنایی وی با قهرمانان ملی و حماسه‌آفرینی‌ها و نقش‌آفرینی‌شان در دفاع از آب و خاک خود در برابر دشمنان کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها