چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
اشعاری با مضمون سید الشهدا به قلم خوشنویسان بستکی کتابت شد

هرمزگان - به همت هنرمندان انجمن خوشنویسان شعبه بستک، اشعاری با مضمون سید الشهدا به قلم خوشنویسان بستکی کتابت شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک با اعلام کتابت اشعار عاشورایی، افزود: هنرمندان انجمن خوشنویسان شعبه بستک به مناسبت عاشورای حسینی و شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا، اشعار شعرای بزرگان ادبی اهل سنت (فایز، غیرت، همّت بستکی، مولانا نامی فتویی و…) و به یاد حادثه خونین عاشورای سال ۶۱ ه.ق کتابت کردند.

گفت: در این نشست هنری جمعی از خوشنویسان با انتخاب اشعاری از سروده های شعرای شهرستان در قالب خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ کتابت و خوشنویسی کردند.

محمد محمدی زاده ادامه داد: این رویداد هنری در راستای طرح قرارگاه شهید آوینی در عصر عاشورای حسینی در دفتر انجمن خوشنویسان شعبه بستک برگزار شد.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام حسین جهانگیری امام جمعه، محمد جلالی فرماندار و سرهنگ حجت شعبانی فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان بستک و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در جریان این ابتکار فرهنگی با خوشنویسان دیدار و کار فرهنگی و ادبی این هنرمندان را ستودند.

به گزارش ایبنا، هر ساله به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش هنرمندان بستکی در شاخه‌های مختلف هنری به خلق آثار می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها