پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
اجرای طرح ملی کتابال در همدان

همدان - طرح ملی کتابال به عنوان یک رویداد کنشگری اجتماعی در حوزه کتابخوانی ویژه دختران نوجوان با هدف آماده سازی، توانمندسازی، بکارگیری و فعال کردن نوجوانان در حوزه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که هر سال با تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی و رویدادهای جذاب، در کنار مخاطبین خود، شوق مطالعه و مهارت کتابخوانی را در آنان تقویت می‌کنند.

رویداد ملی کتابال یکی از آن رویدادهای جذاب برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، رویداد ملی کتابال (ویژه اعضای باشگاه کتابخوانی دختران) یک رویداد کنشگری اجتماعی در حوزه کتابخوانی برای دختران نوجوان است که با همکاری کانون پرورش فکری و جمعیت دختران ایران زمین با هدف آماده سازی، توانمندسازی، بکارگیری و فعال کردن ظرفیت نیروی انسانی دختران (۱۲ تا ۱۸ سال) در راستای کنشگری اجتماعی دختران در موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی طراحی شده و از یکم تا ۳۰ مردادماه خواهد بود.

مرکز فرهنگی - هنری شماره دو همدان به عنوان مرکز پایلوت اجرای طرح کتابال معرفی شده که مربیان هفته‌ای یک جلسه با گروه دختران برای هماهنگی و برنامه‌ریزی و اجرای پروژه کتابال خواهند داشت.

در این طرح ۷ نفر از کانون یاران فعال مرکز دو همدان شرکت کردند و کنشگران طرح توسعه و ترویج کتابخوانی و رویداد ملی کتابال از جمعیت دختران ایران با آنها در مورد طرح صحبت کردند.

مراحل ثبت‌نام اولیه توسط تسهیل‌گران و مربیان مرکز انجام و نخستین وبینار آموزشی کتابال در وبینار برگزار شده و این اعضا در آن شرکت کردند.

کنشگران فعال کتابالی مرکز، فاز اول پیش اقدام این رویداد را برای هفته اول مرداد ماه آغاز کردند و در یک مشورت گروهی و با تقسیم کار تصمیم گرفتند نشانگر کتاب بسازند برای هدیه به افرادی که کتاب هدیه خواهند کرد.

این کنشگران در فاز بعدی به محلات خود خواهند رفت و اطلاع رسانی جمعی برای جذب خیر فرهنگی (اهدا کتاب) خواهند داشت تا با نذر فرهنگی کتاب‌های هدیه شده را جمع‌آوری کرده و در اختیار دیگران قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها