پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
«اولین جشن شکرگزاری چه بود؟» در شیراز ترجمه شد

فارس- کتاب «اولین جشن شکرگزاری چه بود؟»، نوشته «جوآن هولاب»، نویسنده آمریکایی، با ترجمه سعید عباسی، مترجم جوان شیرازی و با ویراستاری رقیه نوروزی، ویراستار و مترجم شیرازی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

سعید عباسی، مترجم کتاب «اولین جشن شکرگزاری چه بود؟» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز گفت: دانشمندان، کشف قاره آمریکا توسط سرخ پوستان را نزدیک به ۳۰ هزار سال پیش برآورد کرده‌اند.
وی افزود: تقریباً از ۲ هزار سال پیش شهرنشینی در قاره آمریکا آغاز شد که با شکوفایی تمدن مایا به اوج خود رسید. تمدن‌های اولمک و آزتک در آمریکای شمالی و تمدن اینکا در آمریکای جنوبی آثار درخشانی را به ویژه در زمینه معماری و هنر به یادگار گذاشتند.
به گفته عباسی، با ورود اروپاییان به قاره آمریکا در سال ۱۴۹۲ به رهبری کریستف کلمب این تمدن‌ها کم‌کم رنگ باخت و نابود شد. اروپاییان نه تنها از دانش و دستاوردهای خود چیزی به سرخ پوستان ندادند بلکه با ورودشان، سرخ پوستان را دچار بیماری‌های همه گیر کردند و عدۀ زیادی را در جنگ‌ها کشتند. فرهنگ سرخ پوستان را نابود و زمین‌هایشان را از چنگشان درآوردند.
این مترجم ادامه داد: در سال ۱۸۳۰ اندرو جکسون دستوری صادر کرد که به قانون سرخ پوست زدایی (Indian Removal Act) مشهور شد. بر اساس این دستور، سرخ پوستان از زمین‌های خود واقع در شرق آمریکا به سمت زمین‌های بایر واقع در غرب رود می‌سی‌سی‌پی مهاجرت داده شدند. مهاجرت بزرگ قوم چروکی در سال ۱۸۳۸ از جورجیا به سمت غرب از همین گونه مهاجرت‌های دولتی بود که به «رد اشک‌ها» (Trail of tears) شهرت پیدا کرد. در این سفر ۲ هزار کیلومتری، ۴ هزار سرخ پوست جان خود را از دست دادند.

«اولین جشن شکرگزاری چه بود؟» در شیراز ترجمه شد

عباسی تصریح کرد: اولین جشن شکرگزاری خود را در این سرزمین برگزار کردند. این جشن در سال ۱۶۲۱ و در پلیموث ماساچوست به مدت سه روز ادامه داشت. بعضی از حقایق مشخص نیستند. هیچکس مطمئن نیست که در مهمانی شکرگزاری از بومی‌ها هم دعوت کرده باشند.

کرامت یزدانی ناشر این کتاب در مورد نویسنده این کتاب نیز به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران، گفت: جوآن هولاب، نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۵۶ در تگزاس به دنیا آمد. وی از دانشکده هنرهای زیبا در تگزاس فارغ التحصیل شد و سپس به عنوان کارگردان هنری در یک شرکت طراحی گرافیک به مدت هشت سال کار کرد.
یزدانی عنوان کرد: او که در ذهنش رویای نویسندگی برای کودکان را داشت، به شهر نیویورک نقل مکان کرد و مدیر هنری کتاب‌های تجاری "scholastic" شد. هولاب در آنجا به عنوان ویراستار و تصویرگر برای کودکان کتاب طراحی می‌کرد. او نویسنده و تصویرگر بیش از ۱۸۰ کتاب برای کودکان است.
به گفته یزدانی، عمده کتاب‌های وی با عنوان "کیست، چیست و کجاست" شناخته می‌شوند. از کتاب‌های او که اکنون ترجمه شده است می‌توان به (مارکوپولو که بود) و (دنیای والت دیزنی کجاست) اشاره کرد. کتاب «اولین جشن شکرگزاری چه بود؟»، یکی از کتاب‌های خوب این نویسنده است که توسط سعید عباسی، مترجم جوان شیرازی ترجمه شده است.
به گزارش ایبنا؛ کتاب «اولین جشن شکرگزاری چه بود؟»، نوشته جوآن هولاب، نویسنده آمریکایی، با ترجمه سعید عباسی، مترجم جوان شیرازی و با ویراستاری رقیه نوروزی، ویراستار و مترجم شیرازی، در ۹۰ صفحه و در قطع رقعی در تیر ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها