شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کتاب «املا و روان‌خوانی» برای کارآمدی تدریس روانه بازار نشر شد

فارس- کتاب «املا و روان‌خوانی» توسط آموزگار شیرازی برای کارآمدی و اثربخشی تدریس توسط انتشارات «شهرراز» عرضه شد.

زهرا کوهستانی، مدرس کشوری مولف کتاب «املا و روان خوانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، گفت: در شیراز به دنیا آمدم و تحصیلاتم را در رشته علوم تربیتی در مقطع لیسانس و رشته روانشناسی تربیتی در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه سراسری به اتمام رساندم.

وی افزود: طی چندین سال گذشته، در مقاطع متوسطه و دانشگاه، با سمَت برنامه‌ریز تحصیلی، فعالیت داشته‌ام. یک سال، بعنوان مربی پیش‌دبستانی و چندین سال در مقطع ابتدایی (پایه‌های اول و دوم دبستان) مشغول به تدریس هستم و تمام تلاشم را می‌کنم که نه فقط برای دانش‌آموزان کلاس خودم بلکه برای کشورم فردی کارآمد و مفید باشم.

این آموزگار شیرازی که دارای چندین مقاله پژوهشی است، گفت: کتاب املا و روان‌خوانی پایه دوم را انتشارات شهر راز منتشر کرده است.

کوهستانی ادامه داد: بر اساس رشته تحصیلی‌ام که اصول اساسی روانشناسی تربیتی است و بر اساس دانش و تجاربی که در این زمینه داشتم، وارد حرفه معلمی شدم و طی چندین سال تجربه و کسب مهارت، متوجه این نکته شدم که دانش آموزان ما و حتی والدین، مجذوب مسائل و سبک آموزشی می شوند که از دید من جالب و قابل توجه بود.

کتاب «املا و روان‌خوانی» برای کارآمدی تدریس روانه بازار نشر شد

این آموزگار نویسنده شد: ما ذاتاً از انجام فعالیت های تکراری و فعالیت هایی که از انجام دادنش، احساس کارآمدی و اثربخشی لازم را نداشته باشیم، فراری هستیم و این مسأله، یکی از مشکلات و معضلات مهم در سیستم آموزشی کشور و در شیوه تدریس معلمان ما محسوب می شود. به این دلیل، بر آن شدم تا این مشکل و معضل را در ابتدا، در محدوده کلاس خودم برطرف کنم و در ادامه، نتایج مثبت کارم را از طریق شبکه‌های اجتماعی‌ام با دیگر همکاران و اولیا به اشتراک گذاشتم و همین استقبال مخاطبانم، از فعالیت های آموزشی در گروه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی باعث شد انگیزه من برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های آموزشی‌ام در سطح کشور و خدمت‌رسانی به تمام دانش آموزان، چه از راه دور و چه از راه نزدیک، افزون‌تر شود.

وی عنوان کرد: دانش آموزان امروزی، نیاز دارند که دروس را متناسب با نیازهای امروز آموزش، فرا بگیرند و ما زمانی می‌توانیم بگوییم یک معلم خلاق هستیم که بتوانیم با هر آنچه در اختیار داریم، بهترین تدریس را برای آموزش مناسب دانش آموزانمان، انجام دهیم.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «املا و روان خوانی» برای دانش آموزان مقطع دوم دبستان توسط زهرا کوهستانی در ۸۸ صفحه توسط انتشارات شهرراز در سال ۱۴۰۳ روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها