شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
۵۰۰ جلد کتاب در نوشهر توزیع شد

مازندران-در سومین سال برگزاری نذر کتاب در نوشهر بیش از ۵۰۰ جلد کتاب با ۴۵ عنوان توزیع شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): عاشورا فرهنگ عظیمی است که اقدامات فرهنگی بسیاری را در دل خود جای داده است. هر گروه فرهنگی به سهم خود، گامی برای کمک به ماندگاری این فرهنگ می‌کند. در شهرستان نوشهر با همکاری شهرداری و انتشارات ناسنگ برای سومین سال پیاپی، نذر کتاب در روز عاشورا برگزار می‌شود. نذری که در قالب اقدام فرهنگی در راستای افزایش آگاهی مردم با اهدای کتاب ادا شده و می‌رود که به سنتی ماندگار بدل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران درباره این اقدام به خبرنگار ایبنا گفت: مردم ما همواره در گوشه و کنار میهن اسلامی نذرهای مختلفی دارند و چند سالی است که نذر کتاب هم به گوش می‌رسد و اقدام پسندیده‌ای است.

سکینه خاتون مهدیان‌پور افزود: در ایام عزاداری امام حسین (ع) و روز عاشورا، نذر کتاب برای سومین سال در نوشهر انجام شده و از بانیان برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنیم که اقدامی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی انجام دادند.

وی گفت: دین اسلام و کتاب، جدای از یکدیگر نیستند و دین ما با کتاب قرابت دارد و ادای چنین نذری در ایام محرم و سوگواری حضرت سیدالشهدا، اقدامی در خور است.

این مسئول با اشاره به اینکه نذر کتاب، نذر دانایی است، تصریح کرد: در وضعیتی که به سرانه مطالعه کتاب آگاهی داریم دوستداران کتاب با نذر غذای روح، گامی برای بهبود سرانه مطالعه برمی‌دارند.

این اقدام فرهنگی که در روز عاشورا برگزار می‌شود دو پای ثابت دارد، شهرداری نوشهر و انتشارات ناسنگ.

شهردار نوشهر که در این مراسم حضور یافته بود، گفت: یکی از اهداف این نذر، اشاعه فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه و انس با کتاب این یار مهربان و معرفی نویسندگان به ویژه صاحبان قلم بومی بوده است.

عادل خزائی پول در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: این اقدام فرهنگی برای سومین سال در نوشهر برگزار شده و شهرداری هم یکی از بانیان این نذر است و تلاش کردیم به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی افزود: انسان همواره نیازمند مطالعه و افزایش آگاهی است و تصور می‌کنم زمانی که افراد کتابی را در یک روز بزرگی مانند عاشورا به عنوان نذری دریافت می‌کنند نسبت به مطالعه، نگهداری و استفاده از اطلاعات آن کتاب احساس مسئولیت بیشتری دارند.

شهردار نوشهر تصریح کرد: مردم نوشهر استقبال خوبی از غرفه نذر کتاب داشتند و خرسندیم که علاوه بر عزاداری برای امام حسین (ع)، کتاب را هم مورد توجه قرار دادند تا سیره ائمه را راهنمای زندگی خود قرار دهند.

خزائی پول با اشاره به توزیع بیش از ۵۰۰ جلد کتاب با ۴۵ عنوان، گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه نذر کتاب هستیم تا به گسترش فرهنگ مطالعه کمک کنیم.

با حمایت شهرداری نوشهر و انتشارات ناسنگ، غرفه کتاب در نوشهر برپا و بیش از ۵۰۰ جلد کتاب و ۴۵ عنوان کتاب از نویسندگان بومی شهرستان در موضوعات ادبیات پایداری، ادبیات تخصصی، شعر، داستان، تاریخ کجور و شعر بومی به مخاطبان اهدا شد. این نذر با استقبال بسیار مناسب مردم و به ویژه حاضران در هیئت‌های عزاداری صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها