شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
ارائه خدمات تخصصی چاپ ساک‌دستی و چاپ فاکتور در فرتاک

آشنایی با بهترین چاپخانه چاپ ساک دستی و فاکتور تهران، اهمیت چاپ تخصصی ساک دستی و فاکتور در برندینگ رای صاحبین کسب و کار

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بسته‌بندی مناسب محصولات یکی از مهم‌ترین معیارهای افزایش سطح رضایت مشتریان است. تولیدکننده‌ها برای بسته‌بندی محصولات استراتژی می‌چینند و برنامه‌ریزی می‌کنند. بعضی از فروشگاه‌ها با چاپ ساک دستی، پلاستیک یا پاکت اختصاصی بسته‌بندی اختصاصی خودشان را طراحی می‌کنند و محصولات را در این بسته‌ها به مشتری ارائه می‌دهند. تجربه نشان می‌دهد این دسته از فروشگاه‌ها سطح بالاتری از رضایت مشتریان را جلب می‌کنند. در این گزارش از ایبنا تجربه فروشگاه‌هایی که از بسته‌بندی اختصاصی برای محصولات استفاده می‌کنند را در زمینه رضایت مشتری بررسی می‌کنیم.

ساک دستی بهترین بسته بندی برای خرده فروشی ها

خرده فروشی‌ها معمولاً محصولاتی در سایزهای کوچک و متوسط عرضه می‌کنند. ساک دستی‌های کاغذی بهترین انتخاب برای این فروشگاه‌ها هستند. اولین مزیت استفاده از ساک دستی تبلیغاتی روی این بسته‌بندی‌ها نام و لوگوی فروشگاه چاپ می‌شود و به نوعی برای فروشگاه بازاریابی انجام می‌دهد.

مزیت دیگر این است که مشتری‌ها به‌راحتی می‌توانند محصولات خریداری‌شده را جابه‌جا کنند. این یک گام مهم در ساده‌سازی فرایند خرید برای مشتریان است. هرچقدر خرید از یک فروشگاه برای مشتری ساده‌تر باشد، میزان رضایت او بیشتر می‌شود و با احتمال بیشتری خرید مجدد انجام می‌دهد.

یکی از تجربه‌های موفق استفاده از ساک دستی برای فروشگاه‌ها، تجربه فروشگاه‌های کوثر اصفهان بوده است. این مجموعه با چاپ ساک دستی کاغذی تجربه موفقی به دست آورد. با ارائه ساک دستی در فروشگاه مواد غذایی و اقلام مورد نیاز روزمره، هم مصرف پلاستیک کاهش پیدا کرد و هم مشتریان راحت‌تر توانستند خریدهایشان را از صندوق به ماشین برسانند. اکثر مشتریان این مجموعه ساک دستی را برای خریدهای بعدی به همراه می‌آوردند.

نکته مهمی که مدیر فروشگاه‌های کوثر به آن اشاره کرد، این است که فروشگاه‌ها باید ساک دستی را متناسب با محصولات و مشتری‌هایشان انتخاب کنند. به‌عنوان مثال مشتریان فروشگاه کوثر اغلب خریدهای زیادی انجام می‌دهند و به ساک مقاوم نیاز دارند؛ به همین دلیل ساک دستی‌های پارچه‌ای انتخاب مناسب‌تری برای این فروشگاه‌ها محسوب می‌شود. در مقابل، فروشگاه‌های برندهای لوکس باید از ساک دستی‌های کاغذی با طراحی حرفه‌ای و لوکس استفاده کنند و خرید مشتریان را در چنین بسته‌بندی‌هایی به آن‌ها ارائه دهند.

چاپ فاکتور از دیگر معیارهای افزایش رضایت مشتریان است

فروشگاه‌های عمده فروش و خرده فروش با ارائه فاکتور نیز می‌توانند رضایت مشتریان را افزایش دهند. بعضی از فروشگاه‌ها از چاپ فاکتور رسمی استفاده می‌کنند و بعضی دیگر فاکتورهای کامپیوتری به مشتریان ارائه می‌دهند. چاپ فاکتور برای کسب‌وکارهایی که به‌صورت سنتی کار می‌کنند یا فاکتورهای غیررسمی به مشتریان ارائه می‌دهند، مناسب است. البته با چاپ فاکتور رسمی می‌توان به‌صورت رسمی محصولات را لیست کرد و به مشتری ارائه داد.

استفاده از فاکتور هم برای کسب‌وکار و هم برای مشتریان مزیت‌های بسیاری دارد. کسب‌وکارها با صدور فاکتور می‌توانند لیست دقیق ورودی‌ها، خروجی‌ها و درآمد خود را ثبت کنند. مشتریان نیز با دریافت فاکتور در جریان جزئیات سفارششان قرار می‌گیرند. به عبارتی می‌توان گفت فاکتور معتبر نشان‌دهنده صداقت فروشگاه و جلب‌کننده اعتماد مشتریان هستند.

مدیر مجموعه فروشگاه‌های لباس معتبری که در چند شهر ایران شعبه دارد، از چاپ فاکتور و ارائه آن به مشتریان به‌عنوان یک عامل افزایش رضایت مشتریان یاد می‌کند. این مجموعه لیست تمام محصولات را با فاکتور به مشتریان ارائه می‌دهد و همچنین در تخفیف‌ها و جشنواره‌ها، میزان تخفیف را در فاکتور به مشتریان اعلام می‌کند. در نتیجه مشتریان در جریان جزئیات سفارش قرار می‌گیرند و همچنین متوجه می‌شوند چقدر از خریدشان سود کرده‌اند.

مدیر این فروشگاه‌ها، نکته جالب دیگری هم به کسب‌وکارهای لوکس توصیه می‌کند. پیشنهاد او این است که فروشگاه‌های محصولات لوکس علاوه بر فاکتور، پاکت چاپ کنند و فاکتور را در پاکت به مشتریان ارائه کنند. او توصیه می‌کند طراحی فاکتور مطابق با عناصر بصری به‌کاررفته در ست اداری باشد. به‌عنوان مثال اگر پاکت و ساک دستی فروشگاه شما طرح هماهنگی داشته باشند، تأثیر آن بیشتر خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی چاپ ساک‌دستی و چاپ فاکتور در فرتاک

سایر روش های افزایش رضایت مشتریان

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، هرچقدر فرایند خرید برای مشتری‌ها ساده‌تر باشد، سطح رضایت آن‌ها بالاتر می‌رود. مشتری‌های راضی یک کسب‌وکار معمولاً خریدشان را تکرار می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت هزینه‌هایی که برای افزایش سطح رضایت مشتری انجام می‌شود، نرخ بازگشت مطلوبی دارد.

در ادامه به چند تکنیک برای افزایش سطح رضایت مشتریان اشاره می‌کنیم:

محصولات فروشگاه خود را به‌درستی دسته‌بندی کنید تا مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند محصولات مورد نظرشان را پیدا کنند و خرید انجام دهند.

به اندازه نیاز پرسنل استخدام کنید تا مشتریان هنگام تسویه حساب بیش از حد منتظر نمانند.

فروشنده‌های متخصص استخدام کنید تا راهنمایی‌های لازم به مشتریان را ارائه دهند.

اگر تنوع محصولات بالایی دارید و نیاز است ویژگی‌های آن را برای مشتریان توضیح دهید، از چاپ کاتالوگ استفاده کنید. با کاتالوگ می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن توضیحات لازم را به مشتریان ارائه دهید.

چطور بهترین بسته‌بندی را برای محصولات انتخاب کنیم؟

بسته‌بندی باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

کاربردی باشد.

طراحی زیبا و جذاب داشته باشد.

برای ایجاد بسته‌بندی کاربردی باید به ویژگی‌ها و اندازه محصولات توجه داشته باشید. به‌عنوان مثال برای فروشگاه‌هایی که محصولاتشان وزن زیادی دارد یا مشتری ممکن است به‌صورت همزمان چند محصول مختلف خریداری کند و بخواهد آن‌ها را در یک بسته قرار دهد، چاپ ساک دستی کاغذی مناسب نیست و باید از ساک دستی‌های پارچه‌ای استفاده کرد.

طراحی حرفه‌ای بسته‌بندی ویژگی مهم دیگری است که باید توسط افراد ماهر ایجاد شود. فروشگاه‌های حرفه‌ای معمولاً روی هویت بصری برندشان کار می‌کنند. آن‌ها از گرافیست‌های حرفه‌ای برای طراحی هویت بصری برند کمک می‌گیرند و در نهایت از این هویت در طراحی ابزارهای مختلف بهره می‌برند. وقتی برندی هویت بصری مشخصی دارد، در ذهن مشتریان ثبت می‌شود. برای طراحی باید به نوع محصول نیز توجه داشته باشید. طراحی ساک دستی برای محصولات لوکس با طراحی ساک دستی برای مواد غذایی روزمره متفاوت است. ساک دستی‌های لوکس معمولاً رنگ‌های تیره مانند مشکی، زرشکی یا سورمه‌ای دارند و با رنگ‌های براق مانند طلایی یا نقره‌ای تزئین می‌شوند. ساک دستی‌هایی که برای فروشگاه‌های مواد غذایی چاپ می‌شوند، معمولاً رنگ‌های گرم مانند قرمز دارند.

ارائه خدمات تخصصی چاپ ساک‌دستی و چاپ فاکتور در فرتاک

چاپ فرتاک بهترین مرکز سفارش ساک دستی و فاکتور در تهران

کارشناسان ایبنا با مالکان فروشگاه‌های مختلف درباره اهمیت بسته‌بندی و ارائه فاکتور به مشتریان مصاحبه کرده‌اند. آن‌ها همچنین درباره بهترین مرکز چاپ بسته‌بندی‌ها از این افراد پرس‌وجو انجام داده‌اند. اکثر صاحبان فروشگاه‌ها فرتاک را به‌عنوان چاپخانه معتبر برای تبلیغات چاپی معرفی کرده‌اند. فرتاک چاپخانه‌ای است که خدمات چاپ ساک دستی، فاکتور و سایر محصولات را به صورت مستقیم ارائه می‌دهد. این مجموعه همچنین با طراح‌های حرفه‌ای همکاری می‌کند و خدمات طراحی محصولات مختلف را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی نمونه کارها می‌توانید سایت چاپ فرتاک ( www.chapfartak.com) را بررسی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها