چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
«خلیج فارس» و بررسی رقابت‌های تجاری، کشمکش میان دولت‌ها و نقش قدرت‌های اروپایی

کتاب «خلیج‌فارس» ترجمه تحقیقی درباره تاریخ خلیج‌فارس در زمان تغییرات عظیم سیاسی و ورود متوالی امپراتوری‌های تجاری به این ناحیه، یعنی از قرن دهم تا دوازدهم هجری قمری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «خلیج فارس» با عنوان فرعی تاریخچه سیاسی و اقتصادی پنج شهر بندری تالیف ویلم فلور و ترجمه آرزو حیدری از سوی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار با همکاری انتشارات سخن به بازار کتاب آمد.

ویلم فلور (Willem Floor) (زاده ۱۹۴۲) کارشناس انرژی و پژوهنده تاریخ اهل هلند است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه اوترخت و دانشگاه لیدن در رشته‌های اقتصاد توسعه‌یافته و جامعه‌شناسی غیرغربی و اسلام‌شناسی انجام داد و زبان‌های فارسی و عربی را آموخت. در طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در دانشگاه اوترخت و در سال ۱۹۷۱ درجه دکترایش را در دانشگاه لیدن گرفت. طی سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ او به عناوین مختلف با وزارت‌خانه توسعه و پیشرفت دانمارک همکاری می‌کرد.

کتاب خلیج‌فارس ترجمه تحقیقی درباره تاریخ خلیج‌فارس در زمان تغییرات عظیم سیاسی و ورود متوالی امپراتوری‌های تجاری به این ناحیه، یعنی از قرن دهم تا دوازدهم هجری قمری است. مطالب کتاب حاضر شامل برخی اطلاعات منتشر نشده و مستند به منابع دست اول از جمله بایگانی‌های پرتغالی و هلندی است و نویسنده کوشیده است تا نشان دهد خلیج‌فارس از نظر تجارت، فرهنگ، مهاجرت و سیاست بخش جدایی‌ناپذیری از شبکه اقتصادی-سیاسی اقیانوس هند بوده است. بررسی رقابت‌های تجاری و کشمکش میان دولت‌ها و نقش قدرت‌های اروپایی در تحولات منطقه از دیگر موضوعات مهم این کتاب است.

کتاب «خلیج فارس» با عنوان فرعی تاریخچه سیاسی و اقتصادی پنج شهر بندری تالیف ویلم فلور و ترجمه آرزو حیدری با ۱۱۲۶ صفحه و بهای یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان از سوی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار با همکاری انتشارات سخن به بازار کتاب آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها