یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
سومین دوره حسینیه اندیشه از عاشورا تا اربعین برگزار می‌شود

همدان - سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: سومین دوره حسینیه اندیشه به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری موسسه کلامی احیاء در کتابخانه‌های شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید جواد معینی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویژه برنامه حسینیه اندیشه برای سومین سال پیاپی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری موسسه کلامی احیاء با هدف تبیین جوانب مختلف فرهنگ عاشورا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در کتابخانه‌های عمومی شاخص هر شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین جلسه این سلسله نشست امروز در کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان بهار برگزار شد افزود: این سلسله نشست‌ها تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد و در ۱۰ کتابخانه عمومی در روزهای تعیین شده برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: نخستین جلسه روز یکشنبه ۳۱ تیرماه در شهرستان بهار با موضوع «نماز و معنویت در آیینه کربلا» و دومین جلسه نیز سوم مردادماه در شهرستان درگزین با موضوع «عاشورا و تکلیف‌مداری جامعه» برگزار می‌شود.

وی سومین جلسه را در شهرستان رزن با موضوع «کارکرد امروزین عاشورا» دانست و گفت: چهارمین جلسه در شهرستان کبودراهنگ با موضوع «عاشورا و پایبندی به اصول انسانی» و پنجمین جلسه در شهرستان همدان با موضوع «فرهنگ عاشورا و تربیت کودک و نوجوان» برگزار می‌شود.

معینی با اشاره به ششمین جلسه در شهرستان ملایر با موضوع «عاشورا و دنیاگرایی جامعه» خاطرنشان کرد: هفتمین جلسه در شهرستان اسدآباد با موضوع «نقش عاشورا در عمل اجتماعی مسلمین»، هشتمین جلسه در شهرستان فامنین با موضوع «فرهنگ عاشورا و رفع معضلات اجتماعی»، نهمین جلسه در نهاوند با موضوع «غزه و بسط گفتمان عاشورا» و دهمین جلسه این سلسله نشست‌ها در تویسرکان با موضوع «عوامل بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر» برگزار می‌شود.

وی در پایان تبیین واقعه عاشورا در سلسله نشست‌های حسینیه اندیشه را از اقدامات مهم کتابخانه‌های عمومی دانست‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها