یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
طرح «زمزمه‌های خدا» با هدف قصه‌های قرآنی در خراسان شمالی آغاز شد

خراسان شمالی- آئین رونمایی از پوستر طرح «زمزمه‌های خدا» با هدف تقویت قصه‌های قرآنی برای اولین بار در خراسان شمالی به عنوان یکی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، مسعود مرواری معاون امور هنری، سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عصر یکشنبه در آئین رونمایی از پوستر طرح «زمزمه‌های خدا» بیان کرد: طرح «زمزمه‌های خدا» به‌عنوان طرحی نمایش محور با هدف تقویت قصه‌های قرآنی برای نخستین بار در کشور، در خراسان شمالی کلید خورد.

وی عنوان کرد: طرح «زمزمه‌های خدا» که نگاهی نمایشی به قصه‌های قرآنی در حوزه کودک و نوجوان دارد به‌عنوان یکی از برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی کلید خورد.

مرواری با اشاره به نگاه ویژه قرارگاه شهید آوینی به حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد: طرح زمزمه‌های خدا از جمله طرح‌های با رویکرد توجه به کودک و نوجوان است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح که نگاه نمایشی به قصه‌های قرآنی دارد، شاهد تولیدات خوبی در عرصه کودک و نوجوان خواهیم بود.

مرواری افزود: نگاهمان در اجرای این طرح، دربرگیری تمام شهرستان‌ها در کنار واسپاری تولیدات و ایده‌یابی به گروه‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این حوزه است.

وی گفت: بنا داریم جامعه هدف خوبی را در حوزه تئاتر صحنه‌ای و خیابانی پوشش دهیم و علاقه‌مندان استان بتوانند از ظرفیت استان بهره بگیرند.

طرح «زمزمه‌های خدا» با نگاه استعدادیابی نوجوانان انجام می‌شود

فرهاد آقابیگی، مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نیز گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور و با نگاه استعدادیابی در حوزه نوجوان و توجه به قصه‌های قرآنی به شیوه جذاب و درگیری مخاطبان و نوجوانان با این قصه‌ها اجرا می‌شود.

وی به تشریح جزئیات این طرح با حمایت قرارگاه شهید آوینی پرداخت و بیان کرد: در این طرح، ۱۰ مربی خلاق در حوزه هنر شناسایی و با ارائه طرح‌های خلاق نمایشی در حوزه قصه‌های قرآنی و پس از تایید تیم مشاوران می‌توانند از ظرفیت نوجوانانی که توانایی‌های مختلف در حوزه‌های هوش مصنوعی، عکاسی، فیلم‌سازی، بازیگری و … دارند، برای تولید اثر و تشکیل تیم هنری استفاده می‌کنند.

آقابیگی تصریح کرد: با ارائه فراخوان از نوجوانانی که در عرصه‌های مختلف هنری، توانایی دارند با بهره‌گیری از ظرفیت مربیان هنری، اثر نمایشی با نگاهی به قصه‌های قرانی را تولید و در فضای عمومی اجرا و علاوه بر مخاطبان، داوران نیز آثار را بررسی و طبق نظر این دو گروه، سه اثر برتر معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی بیان کرد: امیدوارم این طرح ادامه پیدا کند و طبق رایزنی‌های انجام‌شده در صورت فراهم بودن شرایط، از یک طرح برای تولید حرفه‌ای حمایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها