دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
نیم میلیون کتاب از کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی به امانت برده شد

خراسان‌رضوی- سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی از به امانت برده شدن حدود نیم میلیون نسخه کتاب طی سه ماهه نخست سال جاری در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

حسین نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد با اعلام این خبر گفت: در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری تعداد ۴۹۱ هزار و ۴۳۹ جلد کتاب توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی به امانت برده شده است.

وی همچنین عنوان کرد: هم‌اکنون در مجموع ۲۳۹ باب کتابخانه عمومی در خراسان‌رضوی فعالیت دارند که ۱۵۴ باب نهادی و ۸۱ باب مشارکتی و ۴ باب هم مستقل هستند و آمار امانت اعلام شده فقط مربوط به کتابخانه‌های عمومی نهادی است.

نوربخش یادآور شد: در حال حاضر قریب به ۲۰۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی عضو هستند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی با دعوت از همه هم‌استانی‌ها برای عضویت در کتابخانه‌های مشهد و شهرستان‌های استان گفت: اعضای کتابخانه‌های استان از گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه هستند.

وی ادامه داد: جوان‌ترین عضو کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی خانم بهار وحیدی متولد شهریور سال ۱۴۰۲ در کتابخانه عمومی شهدای شهرستان جغتای و مسن‌ترین عضو نیز خانم ملک ملک متولد خردادماه ۱۳۱۰ در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد مقدس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها