دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
مهلت مشارکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تمدید شد

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید مشارکت در دهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

اسماعیل جانعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به جدیدترین اقدامات و برنامه‌ها برای برگزاری دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، عنوان کرد: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با اتفاقات تازه‌تری رقم خورده است؛ برگزاری مراسم ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان کتابخوانی از همه روستاهای برگزیده ادوار مختلف این جشنواره یک رویداد مهم بود که سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: این مراسم با حضور نمایندگان بیش از ۱۰۰ روستا و جامعه عشایری همراه بود که توانست ضمن تقویت روابط بین افراد، به حضور روستاهای دیگر در این جشنواره کمک کند و شاهد کشف، شناسایی و حمایت از ظرفیت‌های کتابخوانی در کشور باشیم.

جانعلی‌پور با بیان اینکه بعد از مراسم، فرآیند ثبت‌نام جشنواره دهم آغاز شد، ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت‌ماه فرصتی فراهم آورد تا شاهد حضور جمع دیگری از روستاهای برگزیده در نمایشگاه کتاب باشیم و ظرفیت آن‌ها به عرصه نمایش و محضر عمومی مردم برسد.

وی با اشاره به برگزاری فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در کشور، بیان کرد: با توجه به اینکه در این فرآیند دهیاران، درگیر انتخابات می‌شوند، زمان را کمی به تعویق انداختیم اما اکنون که فضای کشور نیز در استمرار فعالیت‌های فرهنگی است در ایام پیش رو تصمیم گرفتیم جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را ادامه بدهیم.

به‌گفته جانعلی‌پور، اکنون همه علاقه‌مندان حضور در این عرصه به‌خصوص کتابداران، مدیران و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، روحانیون مستقر در روستاها، بهیاران و فعالان خودجوش و علاقه‌مند به کتاب در روستاها فرصت دارند تا پایان مردادماه فعالیت‌های کتابخوانی روستایشان، تجربه علاقه‌مندی مردم به کتاب در روستاها و جمع‌های مردمی کتابخوانی کودکان کتابخوان و معلمان و مدارس فعال در حوزه کتاب را در سامانه ترویج کتاب ثبت کنند.

وی ادامه داد: شهریورماه داوری رویداد ملی را خواهیم داشت و تلاش داریم مثل سالیان گذشته در دولت سیزدهم، مهرماه امسال شاهد برگزاری جشن‌های مردمی انتخاب و معرفی روستاها و جامعه عشایری برگزیده دوستدار کتاب باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها